י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קואליציית הכלאיים בוערת

העימות מחריף: אורבך מפרט את מעשיו של הח"כ מרע"מ ומעניש

העימות בקואליציה הולך ומחריף - ניר אורבך מגיב למאזן גנאים מרע"מ: "מפר התחייבויות ונפגש עם תומך טרור". זאת, בתגובה לטענה של גנאים לפיה, "ניר אורבך מונע ממני קידום חוקים" | עוד הוכחה שמדובר בקואליציה בעל קצוות רחוקים מדי ואידאולוגיות שמתנגשות לעיתים חזיתית

העימות מחריף: אורבך מפרט את מעשיו של הח"כ מרע"מ ומעניש
ניר אורבך במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העימות בקואליציה הולך ומחריף: יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך מ'ימינה', תקף היום (חמישי) את חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ, בטענה כי האחרון "מפר התחייבויות ונפגש עם תומך טרור". זאת, בתגובה לטענה של גנאים מוקדם יותר היום, לפיה, "ניר אורבך מונע ממני קידום חוקים".

אורבך כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מי שלא מתנהג כשותף בקואליציה, מפר הסכמות והתחייבויות ואף נעדר מהמליאה, ולקינוח גם נפגש עם תומך טרור - שלא יתפלא שהוא לא מקבל יחס מועדף וצריך לקדם חוקים כמו כל חבר כנסת אחר".

דבריו של אורבך הגיעו, כאמור, בתגובה לדבריו ח"כ גנאים, לאחר שהצביע בעד 'חוק בן גוריון' - לתקצוב מוסדות להנצחת ראש הממשלה הראשון. "טעיתי בהצבעה בעד החוק למימון מרכז בן גוריון. לא ידעתי על מה אני מצביע. אני מתנצל בפני בני עמי", אמר גנאים בראיון לרדיו 'מכאן'. בראיון חשף גם כי "אחרי ההצבעה היו ויכוחים הקשים בסיעה של רע"מ".

הח"כ מרע"מ הסביר את הטעות בכך ששהה ביציע המבודדים, לאחר שחזר מביקור בירדן וחשף כי לאחר ההצבעה, "הייתי קרוב מאוד לחתום על התפטרות". עוד הוא האשים כי "ניר אורבך מונע ממני קידום חוקים", לדבריו, "עדיף להיות באופוזיציה".

בתוך כך, הבוקר דווח ב'רשת ב' כי לאחר ההסכמות סביב חוק החשמל - עימות חדש התגלע בין סיעת 'ימינה' לסיעת רע"מ, לאחר שיו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך, סירב לבקשת רע"מ, לקבל פטור הנחה להצעת חוק של ח"כ מאזן גנאים, הנוגעת לשיקים ללא כיסוי. אורבך אמר כי יסרב לפטור הנחה לכל הצעה של גנאים והסיבה היא בגלל שנפגש לפני כשבועיים עם השייח המסית לרצח יהודים ראאד סלאח, שהשתחרר מהכלא.

אורבך, שהגיב לדבריו של גנאים על "מניעת קידום חוקים" - הזכיר בציוץ גם את ביקורו של גנאים, לפני כשבועיים, עם מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שייח ראאד סלאח, ששוחרר מהכלא לפני מספר שבועות, לאחר שהורשע בהסתה לטרור.

גנאים וסלאח, ששוחרר לפני כמה ימים אחרי שריצה 28 חודשי מאסר וזכה לקבלת פנים בעיר אום אל-פחם, הצטלמו יחד. צילום השניים עוררו תגובות חריפות מצד חברי האופוזיציה, כשעל הכוונת היו בעיקר חברי מפלגת ימינה.

מאזן גנאים ניר אורבך מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד