ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לא יורד מסדר היום

מעצר השווא של הצעיר החרדי > ארבל פנה למפכ"ל: "מזעזעת וחייתית"

"החשש שלי ושלנו כחברה הוא שעל כל מקרה כזה שמתועד, ישנם עשרות מקרים אחרים שלא תועדו וסיבכו צעירים חפים מפשע", כך כותב ח"כ ארבל למפכ"ל בעקב' מעצר השווא של הצעיר החרדי | הח"כ דורש להתייחס למקרה כ"אלימות שיטתית ומיותרת שמופעלת בעיקר כלפי חרדים"

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: איתמר כהן-חדשות כל העולם

מעצרו של חיים מזרחי, צעיר חרדי שהעיר אמש לשוטרים והוכה באלימות קשה, ממשיך לעורר סערה. הערב (חמישי) פנה חבר הכנסת משה ארבל למפכ"ל המשטרה, רנ"צ, קובי שבתאי, ודרש ממנו לגנות את התנהלות השוטרים. ארבל כינה את האלימות כלפי הצעיר החרדי כ"מזעזעת וחייתית".

כפי שדווח מוקדם יותר, במהלך הפגנה שנערכה בשעות הצהריים, נעצר הצעיר בטענה כי תקף שוטרים. הצעיר נעצר ע"י מספר בלשים, שתועדו מכים אותו באלימות. אלא, שתיעוד ממצלמות האבטחה הפרוסות באזור, הציג את התמונה האמיתית: הצעיר, שחלף במקום מבלי שהיה מעורב בהפגנה, העיר לבלשים כי רכבם פגע ברכבים אחרים במהלך הנסיעה. בתגובה, זינקו עליו הבשלים ועצרו אותו תוך שימוש באלימות קשה.

הבוקר ביקשה המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הצעיר, אך השופטת עדי בר טל שחררה אותו ללא תנאים מגבילים. בר טל מתחה ביקורת חריפה על המשטרה וקבעה מדובר ב"אלימות חסרת כל היגיון". המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת האירוע.

ארבל כתב למפכ"ל כי במהלך הפגנה שנערכה אתמול ברחוב מלכי ישראל בירושלים, העיר צעיר חרדי, לבלש בניידת על כך שפגע ושרט רכב אחר. הבלש, לדברי ארבל, השוטר לבש בגדים אזרחיים ומר מזרחי לא ידע שהוא שוטר. "בתגובה עצרו בלשים באלימות מזעזעת וחייתית את מר מזרחי מעצר שווא, הכו אותו ללא כל התגרות והמשיכו בכך גם בניידת ובתחנת המשטרה", כתב ארבל.

במכתב הוסיף חבר הכנסת ארבל כי "פעם אחר פעם מתגלים מקרים של אלימות קשה ואכזרית של שוטרים כלפי צעירים חרדים, ללא כל התגרות וללא סיבה נראית לעין רק לשם שחרור קיטור ומשום שהם יודעים שלא ייענשו. מרבית המקרים האלו מתרחשים בעיר ירושלים, חלקם בעיר בני ברק, ומצביעים על מדיניות מכוונת ומסוכנת של איפה ואיפה, לפיה דם חרדים הוא הפקר. למרבה המזל במקרה זה חלק קטן אבל חשוב מהאלימות האכזרית תועדה בצילום והובילה לשחרורו של מר מזרחי".

"החשש שלי ושלנו כחברה", הוסיף ארבל, "לצערי חשש מבוסס, הוא שעל כל מקרה כזה שמתועד ישנם עשרות מקרים אחרים שלא תועדו וסיבכו את הצעירים החפים מפשע לא רק כקורבנות עבירות אלימות אלא גם בהליכים פליליים על לא עוול בכפם".

משה ארבל. צילום: דוברות הכנסת.

"אבקש לקבל את התייחסותך למקרה זה ואת עדכונך כיצד פעלה המשטרה לבירור מקרה זה ואילו צעדים ננקטו נגד השוטרים הסוררים", כתב ארבל למפכ"ל, "וכן את התייחסותך בדבר האלימות השיטתית והמיותרת שמופעלת בעיקר כלפי חרדים ובמהלך הפגנות של הציבור החרדי וכיצד פועל הפיקוד הבכיר במשטרה לעצור את התופעה הפסולה הזו".

עוד בנושא:

רק בגלל הערה: צעיר חרדי נעצר באלימות קשה; השופטת נזפה | תיעוד

העצור החרדי משחזר ברטט ובבכי: "הביאו לי אגרופים; מכות רצח"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: אתמול התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולאר, בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולאר במקום וחסימת ציר התנועה. במהלך פעילות השוטרים ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שלא הואילה, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להפסיק את ההתפרעות האלימה במקום. במהלך הפרות הסדר נעצרו שמונה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. מאז אתמול אנו עדים לתיעודים חלקיים שלא משקפים את הפרת הסדר הממושכת והאלימה שהייתה במקום. ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו לשמירת החוק והסדר, הרי שהם יבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק.

מעצר שווא הכאת עצורים אלימות שוטרים משה ארבל חיים מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד