כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האסון במירון

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך: "הכי מטריד - מספר האנשים בנקודה ספציפית"

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התייצב הבוקר (שלישי) בפני חברי וועדת החקירה לאסון במירון | אלשיך העיד כי 'הכתובת הייתה על הקיר': "הדבר הכי מטריד - הוא מספר האנשים בנקודה ספציפית"

 המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך: "הכי מטריד - מספר האנשים בנקודה ספציפית"
רוני אלשיך בוועדת החקירה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, העיד הבוקר (שלישי) בפני ועדת החקירה לאסון במירון, ומסר את גרסתו לניהול ההילולה במשך כהונתו בתפקיד. "הדבר הכי מטריד הוא מספר האנשים בנקודה ספציפית, במקום נתון", אמר אלשיך לחברי הוועדה.

"היכולת של המשטרה, מבחינה מבצעית, לווסת את האנשים - קיימת", הוסיף אלשיך. אלשיך, ששימש כמפכ"ל עד סוף 2018, טען כי הסכנה הגדולה היא הצפיפות באזור ההדלקות וחוסר היכולת במצבים מסוימים להכווין את הקהל על ההר. "אתה חייב לוודא שיהיה מרווח זמן בין ההדלקות. שלא תהיה אפשרות שאדם יישאר להדלקה הבאה. זהו כלי העבודה כי משמעותי, יותר מכמה אנשים יהיו על ההר. אם אנחנו לא מצליחים זה מתכון לאסון"

במכתב שהוצג לאלשיך, ששלח בשנת 2016 לשר דאז ארדן, התריע אלשיך מפני הסכנה על ההר. "אני מזכיר שהנושא לא עולה רק בזמן הזה", התייחס אלשיך למכתב. "הכתובת הייתה כל הזמן על הקיר. זה שלא קמתי בבוקר והרגשתי שיש בעיה. לא יכולנו להשפיע על מספר המשתתפים".

 

ועדת חקירה אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד