י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השב"כ התערב

חשש והיערכות בנגב לאחר חידוש הנטיעות

המשטרה מתגברת כוחות לקראת אפשרות של מהומות בכבישי הנגב, ברקע חידוש הנטיעות הבוקר באזור | הבוקר: תשעה חשודים בהפרת הסדר הציבורי נעצרו | אתמול התפרעו מאות בדואים בתגובה לנטיעות: שני שוטרים נפצעו, רכבו של עיתונאי הוצת ורכבת נאלצה לבלום בשל אבנים על המסילה | ח"כ בן גביר הגיע לנגב: "להשתתף במצווה החשובה"

חשש והיערכות בנגב לאחר חידוש הנטיעות
העימותים בנגב אמש צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (רביעי) התחדשו נטיעות העצים בנגב, זאת לאחר שאמש הוביל הדבר למהומות קשות בכמה נקודות באזור. הנטיעות מתבצעות תחת אבטחה כבדה על העובדים מחשש לפגיעה בהם. במשטרה נערכים לאפשרות של חידוש המהומות מצד הבדואים ויאבטחו את הצירים הסמוכים ליישובים. בבד בבד, בשב"כ החלו לחקור כמה מהאירועים האלימים אתמול באזור הנגב. עד כה נעצרו לפחות תשעה חשודים בהפרת הסדר הציבורי.

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הודיע כי יגיע הבוקר בשעה 10:00 לנטיעות קק"ל, מה שעשוי להלהיט את הרוחות. "דווקא היום צו השעה זה להגיע לנגב ולהשתתף במצווה החשובה של מאבק על ארץ ישראל", אמר בן גביר, "שאלתי את הרב דוב ליאור, גדול רבני הציונות הדתית שפסק לי שבשביל מאבק על ארץ ישראל מותר לנטוע עצים. קורא לכל חברי הכנסת הגיע לנגב ולהפריח את השממה".

אתמול, נזכיר, התפרעו מאות בדואים באזור הנגב בשל הנטיעות שגוררות התנגדות נרחבת מצד תושבי היישובים הסמוכים. בצומת שגב שלום נפצעו שני שוטרים שיודו לעברם אבנים ונורו זיקוקים. כוחות גדולים של משטרה פעלו באזור במטרה להשיב את הסדר הציבורי. במשטרה דיווחו כי רכבת נוסעים בלמה סמוך לצומת גורל, לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. שוטרים הגיעו למקום, החלו סריקות ונפתחה חקירה.

בנוסף בכביש 25, סמוך לנבטים, התקבל דיווח במשטרה אודות יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. לרכב הפרטי נגרם נזק. במשטרה פנו לציבור לדווח למוקד 100 על כל אירוע חריג ולאפשר למשטרת ישראל להעניק סיוע מיידי.

במהלך היום נעצרו באזור הנטיעות 18 חשודים ביידוי אבנים לעבר השוטרים והפרת הסדר והם הועברו לחקירה. בעקבות המהומות שעלולות להוביל לסכנת חיים, צירי תנועה נחסמו לתנועה.

נגב יערות קק"ל נטיעות איתמר בן גביר בדואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד