י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת הנטיעות בפזורה

אלפי בדואים: חודשו המהומות בנגב; פצועים במקום. תיעוד

סערת נטיעות קק"ל מסרבת לרדת מסדר היום: כביש 31 בנגב נחסם לתנועה בעקבות הפגנת המונים שנערכת באזור | כמה מפגינים נפצעו. המשטרה עושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות | תיעוד

מהומות בנגב, ארכיון
מהומות בנגב, ארכיון צילום: פלאש 90

אלפי בדואים משתתפים בשעה זו (חמישי) בהפגנה שנערכת בכביש 31 בנגב, ברקע סערת הנטיעות של קק"ל. בשל המהומות, הכביש נסגר לתנועה מצומת שוקת עד תל ערד. מהמשטרה נמסר כי הכביש נסגר "עקב הפרת תנאי מחאה בצומת מולדה תוך הפרת סדר". עד כה נעצרו 13 מפרי סדר.

במהלך העימותים נפצעו מספר בני אדם, אחד מהם צעיר כבן 20 באורח בינוני, לאחר שנפצע מכדור גומי בראשו. כוחות גדולים של פועלים במקום לפיזור הפרת הסדר. "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה כל עוד היא עומדת בלשון החוק ותפעל באפס סובלנות כנגד הפרת הסדר", נמסר מהמשטרה.

מוקדם יותר הודיע חבר הכנסת איתמר בן גביר, כי לאחר שנעקרו כמה דונמים של שתילי קק"ל מתוך אלה שניטעו, הוא מתכוון לשוב לנגב. "הממשלה קנתה שקט מזויף, תמורת דיבורים במקום לנהוג ביד קשה ובתגובה קיבלנו עקירת עצים ושוב השתלטות על קרקעות מדינה", אמר יו"ר עוצמה יהודית. "אסור לוותר על הנגב ולהיכנע לעבריינים ולכן אחזור לנטוע עצים בנגב, כי ארץ ישראל שלנו ומי שלא מתאים לו שיחפש מדינה אחרת".

‏ח"כ מוסי רז ממרצ הגיב אף הוא למהומות והגדיר את הנטיעות כ"פרובוקציה". "רואה את התמונות הקשות מהדרום, קורא לקק"ל להודיע על הפסקת הפרובוקציות ולמשטרה שלא לנהוג באלימות. מותר ורצוי להפגין", אמר רז. "שמח שרוב המפגינים נוהגים כחוק ומגנה את קומץ מיידי האבנים. אזרחים אחים אנחנו ועלינו להרגיע את הרוחות".

אתמול עצרה המשטרה 21 חשודים בכמה נקודות שבהן התרחשו התפרעויות. מהמשטרה נמסר כי שוטרים מתחנות ערוער, רהט ועיירות בשיתוף לוחמי מג"ב בהם יחידות מיוחדות פעלו הלילה במוקדי הפרות סדר מקומיות בתל שבע, שגב שלום ורהט ועצרו חשודים בהפרת הסדר. שישה מהחשודים נעצרו במהומות שפרצו ברהט, שבעה נוספים בתל שבע ושמונה בשגב שלום.

מוקדם יותר אתמול, בעקבות האיומים של מפלגת רע"מ על שלמות הקואליציה בשל הנטיעות בנגב, השיג שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) פשרה ולפיה הטרקטורים של קק"ל יעזבו את השטח והנטיעות יופסקו לעת עתה.

 

 

 

 

נגב עימותים נטיעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד