1. עמוד הבית
  2. עסקים ונדל"ן
  3. צרכנות

בשל המס? הירידה בצריכת משקאות ממותקים

ברשתות השיווק מדווחים על ירידה במכירת משקאות ממותקים עם החלת המס עליהם, אך יחד עם זאת אומרים שייתכן והסיבה היא התפשטות הקורונה. אחת הרשתות: "מי שהרוויח מזה זוהי המדינה, ומי שהפסיד זה הצרכן, שמשלם הרבה יותר"

מאיר שלםט"ו שבט תשפ"ב 17/01/2022 07:32

"המדינה הרוויחה - הצרכן הפסיד" אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: unsplash

רשתות השיווק מדווחות על ירידה משמעותית של כ- 30%-10% במכירת המשקאות הממותקים, לאחר שהמס על המשקאות נכנס לתוקפו בחודש ינואר האחרון. כך דווח ב"ישראל היום".

ברשתות מציינים שהירידה יכולה להיות בשל כניסת המס החדש, שמרתיעה לקוחות לצרוך כמות גדולה, אך ייתכן וגם כי התפשטות האומיקרון ועונת החורף תרמו להורדת המכירות.

ברשת רמי לוי דיווחו: "בקטגוריית המשקאות המתוקים חלה ירידה כמותית של 20%, אבל מבחינה כספית אין בכך פגיעה בשל המיסוי. בעוד חצי שנה נוכל לדעת מהי השפעת המיסוי".

"מי שהרוויח מזה זוהי המדינה, ומי שהפסיד זה הצרכן, שמשלם הרבה יותר". ברשת הוסיפו כי יש להביא בחשבון את תקופת החורף, שבה יש ירידה טבעית בצריכת המשקאות הממותקים, ואת התפשטות זן האומיקרון - שבגינה יש פחות אירועים ומסיבות.

מנכ"ל רשת ויקטורי, אייל רביד, אמר: "המיסוי על המשקאות המתוקים הביא לירידה של 50% בשבוע הראשון של ינואר, ולאחר מכן זה התחיל להתאזן. כעת, אנחנו מדברים על ירידה של 30% כמותי ו־%10 בכסף לעומת אותה תקופה אשתקד".

"המשקאות ה'טבעיים' כמו פריגת ותפוזינה חווים את הירידה המשמעותית ביותר, קוקה־קולה וקולה זירו מתאזנים ביחד עם פיוז טי. הירידה נובעת בעיקר מחוסר ארצי בזירו, ללא המחסור לא היינו רואים השפעה".

מנכ"ל ובעלי רשת מחסני השוק, שלום נעמן, אמר בשיחה עם "ישראל היום" כי "קטגוריית המשקאות רשמה ירידה של .10% הפדיון ירד". נעמן מציין כי המכירות של מים מינרליים ושל סודה נשארו ללא שינוי, ואומר כי בשבועיים הקרובים תהיה אינדיקציה טובה יותר.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. מה שברור - שנהיה בריאים יותר  

    שאלתיאל

  2. הירידה מגיע בגלל שאנשים וחנויות קנו מלאי בשביל להרוויח את המס, ועכשיו אין קניות של משקאות מתוקים  (ל”ת)

    שמויגר

  3. הצרכן הרוויח בריאות  (ל”ת)


  4. מה הקשר איך עלה בדעתכם שיש קשר בין עליית המס לירידה בצריכה.. וכי לא למדתם מתקופת הקורונה שכל מה שקורה אחרי החיסון לא קשור לחיסון.. ומה שקורוה אחרי הקורונה קשור לקורונה.. גם הירידה בצריכה קדורה לקורונה..  (ל”ת)


  5. סבלנות  


  6. רכישות בכמויות גדולות טרם עליית המחירים  

    שכחתם להזכיר משהו:

  7. משקאות  


  8. המפסידים הם חברות המשקאות. מי שהרוויח בריאות  

    רועי

  9. שיחנקו עם המשקאות עד שהתאריך יעבור ושנייה לפני יוזילו מחירים  


  10. יוקר לא הוגן  

    דב

  11. יוקר לא מוצדק  

    רונית

  12. מיסוי = שיסוי  

    אחד העם

  13. משקאות מתוקים  

    !!!!!

  14. חארטטנים  


  15. הבונים החופשיים דחוף.....  


  16. ממשלת זדון חברים תחרימו הכל לא לקנות משקאות ממותקים הם עוד יורידו את המחיר לרצפה  


  17. מי שמרוויח זה הציבור, כמו בעניין הכלים חד"פ  

    חרדון צב

  18. הרווחנו בריאות! משקאות ממותקים = רעלים וסוכר מיותר הפוגעים בבריאות לטווח הארו  (ל”ת)

    נלי

  19. משקאות  

    אייל

  20. מה שהיה הזה יכול להוכיח זה שניתן לחיות (ועדיף...) ללא שתיה מנותקת.  (ל”ת)

    טל

  21. חחחח  


  22. חרם  

    מני

  23. הכח של הצרכן  


  24. רק ביחד ננצח  

    יהודה

;