כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ניסיון למזער נזקים

יוניליוור העולמית בצעד דרמטי: מפצלת ומפטרת 1,500 עובדים

יוניליוור העולמית פרסמה אתמול (ג') שתי הודעות לתקשורת, בהן היא הכריזה כי היא מפצלת את מוצריה לחמש חטיבות ובכך היא מקימה חטיבה נפרדת לפעילותה בתחום הגלידות וקיצוץ 1,500 משרות בדרג ניהולי ברחבי העולם

יוניליוור העולמית בצעד דרמטי: מפצלת ומפטרת 1,500 עובדים
גלידות בן & ג'ריס ישראל צילום: ישי ירושלמי

יוניליוור העולמית הודיעה כי היא מתכוונת להיכנס לתהליך התייעלות, במסגרתו היא הודיעה כי היא מקצצת 1,500 משרות בדרג ניהול ברחבי העולם - ירידה של 15% במנהלים בכירים ו-5% מהמנהלים הזוטרים.

גופי תקשורת ברחבי העולם קושרים בין ההכרזה אתמול להתרסקות המניה בשבוע שעבר ב20.7% והלחץ הבינלאומי המופעל בימים אלו על יוניליוור עקב הכרזת החרם ביולי אשתקד ודרישתם מאבי זינגר, הייצרן הישראלי, שלא למכור גלידות בחלקים בירושלים וביהודה ושומרון.

אתר ה'ניו יורק פוסט' מחבר בין ההכרזה הנוכחית ללחצים שהופעלו על החברה בחצי השנה האחרונה מאז הכרז החרם: "משקיעי יוניליוור הביעו מורת רוח בשנה שעברה כאשר בן אנד ג'ריס סירבה למכור את מוצריה בגדה המערבית - מה שגרם לדרישות להחרים את מותג הגלידה הפופולרי".

כזכור, מדינות רבות בארה"ב (לדוגמה: ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, טקסס, אלינוי, קולורדו ועוד) הפעילו לאחרונה את חוק החרם – המיועד להפעלת סנקציות כלכליות כלפיי מי שמחרים את ישראל, ומשכו השקעות והחזקות של יוניליוור בשווי של כמעט מיליארד דולר, מה שגרם בין הייתר להתרסקות המניה בחצי השנה האחרונה ולאיבוד שווי של 26 מיליארד דולר.

אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, המעסיק 169 עובדים במפעל הישראלי, מסר בתגובה: "יוניליוור ממשיכה לברוח מאחריות כחברת אם. במקום לקחת אחריות ולבטל את החרם, יוניליוור מעדיפה לטמון את ראשה בחול ולהתעלם מהעובדה כי היא הנושאת באחריות הבלעדית של כל החברות בבעלותה – כולל בן אנד ג'ריס העולמית. בן אנד גריס ישראל תמשיך להיאבק כנגד החרם הישיר על ירושלים ויו"ש ותשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לגרום ליוניליוור לשאת באחריות המתבקשת".

מנכ״ל החברה הישראלית אבי זינגר בראיון ל'בחדרי חרדים'. צילום: ישי ירושלמי

יוניליוור, המעסיקה 149,000 עובדים ברחבי העולם, אמרה כי הארגון מחדש לא ישפיע על עובדי המפעל שלה. "צמיחה נותרה בראש סדר העדיפויות שלנו והשינויים הללו יתמכו בחתירה שלנו לכך", אמר מנכ"ל יוניליוור, אלן ג'ופ. "המעבר לחמש קבוצות עסקיות ממוקדות בקטגוריות יאפשר לנו להגיב יותר למגמות צרכנים וערוצים, עם אחריות ברורה למסירה".

המנכ"ל של חברת בן את ג'ריס ישראל אומר לנו: "זה לא הסיפור כאן, אנחנו בסה"כ חוד החנית, בסוף זה כל חברה כאן בישראל שמוכרת מוצרים ביהודה ושומרון הופכת ללא לגיטימית. ראש הממשלה חייג באופן אישי למנכ"ל יוניליוור ודרש ממנו לחזור בו מההחלטה, 90 ח"כים חתמו על עצומה בדרישה מהחברה לחזור בה, והם אפילו לא נענו".

עוד אומר לנו אבי זינגר: "בארה"ב בשונה מישראל, לא חולף שבוע שלא נעשים פעולות אקטיביות כנגד חברת יוניליוור, וכאן בישראל לא רק שלא נעשה דבר, יוניליוור ממשיכה לספק את מוצריה למוסדות הצבאים והממשלתיים, ואף ממשיכה להינות מסל הטבות שהממשלה מעניקה לה, ואף אחד לא רואה צורך לפעול כנגד החברה שמחרימה את מדינת ישראל, ככה לא יוצרים הרתעה".

זינגר מתייחס למדינות שמשכו את ההשקעות שלהן מחברת יוניליוור בגלל החרם, "מושלי המדינות שמנהלים יחד איתי את המאבק בחברה שואלים אותי, איך יתכן שממשלת ישראל דרך משרד החוץ פונה אלינו ומצפה מאיתנו שאנחנו נפעיל לחצים על יוניליוור לחרמות, והם בעצמם לא עושים כלום?".

בן & ג'ריס מנכ''ל יונילוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד