ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נשמרה הסימטריה

כך נערך הטיש ההיסטורי של האדמו"רים במאה שערים

במשך שבת שלמה התבשמו חסידי תולדות אברהם יצחק וקרעטשניף מתפילות וטישים בהנהגת האדמו"רים מקרעטשניף ותולדות אברהם יצחק. הרבי מקרעטשניף הגיע לירושלים אחרי 52 שנים שבהם מכהן כאדמו"ר • 'בחדרי חרדים' מביא את הפרטים הפיקנטיים מהטישים והכיבודים

כך נערך הטיש ההיסטורי של האדמו"רים במאה שערים
הרבי מקרעטשניף והרבי מתוא"י בסיום השבת צילום: רפאל שוורץ

שבת מרוממת עברה על מאות חסידי תולדות אברהם יצחק וקרעטשניף ששבתו יחד בשכונת מאה שערים בירושלים, לרגל שבת עלייה לתורה לנכדם המשותף שיינשא השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה הרבי מקרעטשניף הגיע לירושלים לאחר 52 שנים, בהם לא שבת בעיר הקודש והמקדש לאחר שמחותנו הרבי מתולדות אברהם יצחק ביקשו לבוא לשבות.

קודם השבת נשכרו שלושה תלמודי תורה ועשרות דירות לאכסן את מאות מחסידי קרעטשניף שהגיעו מרחובות ומשאר רחבי הארץ לשהות עם הרבי. מאות חסידים לא יכלו להגיע עקב הזמן הקצר וההתארגנות וחוסר המקום בשכונה. עד כניסת השבת ממש עוד נשכרו דירות לרגל השבת ההיסטורית.

אחד החסידים שהשתתף במקום תיאר את הטיש המשותף ל'בחדרי חרדים', הביאו לרבי מקרעטשניף וגם לרבי מתולדות אברהם יצחק, את אותם כסאות אולם הרבי מקרעטשניף ביקש והתיישב על כסא אחר.

בטיש בליל שבת הגיעו רבים לחזות בטיש המשותף שהסתיים בשעה 2:15 לפנות בוקר, את הזמירות שוררו פעמיים, כל רבי אמר בנוסח שלו.

את אמירת 'כל מקדש' שורר האדמו"ר מקרעטשניף כמנהגו פסוק בפסוק. חלק מהשירים החלו לשיר מקהלת קרעטשניף וחלק מקהלת תולדות אברהם יצחק.

האדמו"רים קיבלו את האוכל באותם כלים בדיוק, והאדמו"ר מתוא"י אף ביקש להביא עבורו מאכלים שנוהגים לאכול בקרעטשניף, כך שתישמר ה"סימטריה" בין האדמו"רים.

כשהרבי מתולדות אברהם יצחק רצה להתחיל שיר ביקש "רשות" מהרבי מקרעטשניף שהפטיר שהוא רק אורח כאן.

חלק מתפילת שחרית התפלל האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ואת החלק השני כיבד את האדמו"ר מקרעטשניף שהגיש לעמוד את בניו שהתפללו בנוסח קרעטשניף.

מאחרי 'שוכן עד' ניגש הרה"צ רבי זלמן לייב רוזנבוים, רב קהילת קרעטשניף בברכפלד, לשמונה עשרה ניגש הרה"צ חיים מרדכי רוזנבוים, ראש ישיבת קרעטשניף. ל'אתה הראית' ניגש הרבי מקרעטשניף, ולמוסף הרה"צ רבי דוד משה רוזנבוים, רב קהילת קרעטשניף. האדמו"ר מקרעטשניף כובד בעליית שישי.

כך גם בעריכת ה'מיטאג טיש' בשבת בצהריים הכל חולק בסימטריה לכל אורך השבת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בליל שבת היה גם שלום זכר לחסיד קרעטשניף שהגיע להשתתף בשבת ועשה את השלום זכר בטיש, כך גם בקידוש בבוקר, בת של חסיד קרעטשניף שהגיע אף הוא לשבות למרות השמחה במעונו. בקידוש בבוקר הגיעו גם האדמו"ר מטשערנוביץ, אחיינו של הרבי מקרעטשניף, וכן הרה"צ רבי משה קאהן, אב"ד תולדות אהרן בלונדון.

בחסידות תולדות אברהם יצחק הפטירו שגם מבחינתם הייתה זו היסטוריה שהרבי לא שר בעצמו חלק מהזמירות וכיבד את בני וחתני האדמו"ר מקרעטשניף וגם חלק מהתפילה שהוא ניגש לפני העמוד.

חסידות קרעטשניף תולדות אברהם יצחק מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד