י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חרם על "אסם"

מחאה ברשת נגד יוקר המחיה: "רוצים להיות כמו החרדים"

בשל הודעות חברות מזון וצריכה רבות על עליית מחירי מוצריהן, ברשתות החברתיות החלו בקמפיין רשת נגד החברות - והחלו לקרוא להחרים ראשית את חברת "אסם", שהחלה ראשונה לעלות את מוצריה | והם לא יהיו הראשונים: "נעבור ממוצר למוצר עד שהם יבינו שגם לעליות מחירים יש מחיר"

מחאה ברשת נגד יוקר המחיה: "רוצים להיות כמו החרדים"
אילוסטרציה צילום: pixabay

ברשתות החברתיות החלו ביממה האחרונה בפתיחת מחאה נגד עליות המחירים של מוצרי הצריכה והמזון, והודיעו על חרם על החברה הענקית "אסם".

כמה פעילי רשת החליטו להגיב לעליות המחירים האחרונות של מספר חברות מזון וצריכה, והחליטו לפרסם פוסטים ברחבי הרשת החברתית, במטרה להביא את הציבור הרחב לשותפות בעניין. החברה הראשונה שעלתה על המוקד: "אסם", שהיא גם החברה הראשונה שהחלה בעליות המחירים.

תוכנית ה'הצינור' ברשת 13, הייתה מהבולטות שהודיעו על תחילת המאבק. "אולי נפסיק להיות אדישים? אולי נראה להם שהפעם זה לא ילך? רוצים לשבור את יוקר המחיה? רוצים להראות לחברות הגדולות שהן לא יכולות לחגוג על הראש שלנו כל הזמן, בלי שזה יביא אתו תגובה?", שאלו.

"הייתם מוכנים להפסיק לקנות כל פעם מוצר אחר שמחירו עולה בלי אבחנה? רוצים שנהיה כמו החרדים? שחוברים יחד כמו אגרוף ואף אחד לא משחק אתם או מתחזר עליהם? רוצים שזה יתחיל כאן ועכשיו?".

הם קראו להתחיל להחרים את "אסם": "מפסיקים לקנות פסטה אסם. ככה פשוט. קונים את הפסטות הזולות יותר: את פסטה ״טעמן״ אפשר להשיג בפחות משלושה שקלים והיא מעולה. בדקנו בעצמנו וכמובן שאין לנו שום קשר אליהם".

"ולמה אסם? כי אסם התגאתה בפני היצרן העולמי שישראל היא מהמדינות הרווחיות בעולם", כתבו בפוסט, והבהירו: "נעבור ממוצר למוצר, ואם צריך מיצרן ליצרן, עד שהם יבינו שגם לעליות המחיר יש מחיר".

מודעת החרם

עמותת "לובי 99" הוסיפה גם היא: "די להיות פראיירים – הגיע הרגע למחאת צרכנים! אסם התחילה. היא הודיעה ראשונה על העלאת מחירי המוצרים שלה – מוצרי בסיס שנמצאים בכל בית בישראל כמו פסטה, קפה ושקדי מרק, ואפשרה את גל העלאות המחירים של כל חברות המזון הגדולות שעומד להעלות לכולנו את החשבון בסופר".

"רוצים למנוע את גל עליות המחירים? אל תקנו פסטה אסם ושתפו בכל הכוח כדי שאף אחד לא יקנה. בואו נחזיר לציבור את הכוח", סיכמו.

האם החרם ישפיע באמת על הפסקת יוקר המחייה, יתריע את החברות בלהמשיך לייקר מוצריהם ואף להוזיל? כנראה שתלוי בגודל המחאה.

אסם עליית מחירים יוקר המחיה גיא לרר מאבק צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד