י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"התפתחה אינפלציה בעולם"

שר האוצר לשעבר על ההתייקרות: "העלאות מסוימות מוצדקות"

שר האוצר לשעבר, בייגה שוחט, הגיב לעליות המחירים במשק ומנה את הסיבות: "יש בישראל ריכוזיות גדולה מאוד, ומונופולים גדולים" | הוא הביע תמיכה בחלק מהעלאות המחירים כתוצאה מהתקציב: "התוספת הייתה פחות ממיליארד"

שר האוצר לשעבר על ההתייקרות: "העלאות מסוימות מוצדקות"
אברהם בייגה שוחט צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אברהם (בייגה) שוחט, שהיה שר האוצר במשך 4 שנים תחת ממשלתו השנייה של רה"מ לשעבר יצחק רבין ז"ל בשנות ה-90, הגיב הבוקר (שלישי) לעליות המחירים, והצדיק את חלקן.

בראיון לרדיו 103 מנה שוחט את הסיבות להעלאת המחירים: "מחירי התובלה הימית עלו בשנתיים האחרונות ב-700 אחוז, פי 7. בחודש אפריל 2020 חבית דלק עלתה 30 ד', היום זה עולה 88 ד'. מחירי הדלק משפיעים על מחירי המים, על התשומות לתעשייה ולחקלאות, ועל ההוצאה האישית".

"יש בישראל ריכוזיות גדולה מאוד, ומונופולים גדולים. התפתחה אינפלציה בעולם, אנחנו יחסית בסדר", הוסיף שר האוצר לשעבר.

בנוסף הוא אמר: "בלי צל של ספק היו העלאות מחירים מסוימות בתקציב, בעיניי מוצדקות. כולן התייחסו לאיכות הסביבה. בסך הכול המיסים הנגבים בישראל הם קרוב ל-400 מיליארד ש' בשנה, התוספת הייתה פחות ממיליארד".

בהמשך, הביע את דעתו על החלטת הממשלה לדרוש את החזרת המענקים מבעלי עסקים שלא עומדים בתנאים הנדרשים: "המענקים התבססו על דיווח אישי של אנשים שירדו מתחת לסף מסוים של מחזור. אלה שלא עשו את הדיווח האמיתי, או בשגגה או בכוונה, בלי צל של ספק צריכים להחזיר כל שקל שניתן להם. אבל אני במקום הממשלה כרגע, עד אשר הדברים יתייצבו, הייתי עוצר את הדרישה - לא מבטל אותה".

שוחט הסביר: "אותו בן אדם שדיווח דיווח שקר ושכנו שהיה איש הגון ולא דיווח ולא קיבל מענק, הוא משלם לאותו איש על דיווח שקר". לדבריו, יש להזרים מענקים נוספים "באופן מאוד נקודתי וספציפי מאוד מצומצם. כולנו יודעים שהמשק פועל בהילוך יותר איטי. אני בעד שיתנו לאלה שנפגעו באופן אמיתי".

שוחט עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד