כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בתום ימי השבעה

אחרי פטירת נאור: זו השופטת שתעמוד בראש ועדת החקירה לאסון מירון

בתום ימי השבעה לפטירתה של שופטת העליון בדימוס מרים נאור, מינתה היום נשיאת העליון חיות את השופטת (בדימוס) דבורה ברלינר, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון. לצדה של ברלינר ימשיכו לכהן חברי הוועדה, ראש עיריית ב"ב לשעבר והאלוף (במיל') ינאי

אחרי פטירת נאור: זו השופטת שתעמוד בראש ועדת החקירה לאסון מירון
ועדת החקירה לאסון מירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מינתה היום (שלישי) את נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, השופטת (בדימוס) דבורה ברלינר, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון. זאת בתום ימי השבעה על פטירת יושבת ראש הוועדה, הנשיאה (בדימוס) נאור ע"ה.

לצדה של ברלינר ימשיכו לכהן חברי הוועדה - מרדכי קרליץ, ראש עיריית בני ברק לשעבר והאלוף (במיל') שלמה ינאי.

הנשיאה חיות החליטה על המינוי, זאת, מתוקף הסמכות הנתונה בחוק ועדות חקירה, הקובע: "נפטר חבר ועדת חקירה או נבצר ממנו דרך קבע למלא תפקידו, ימנה נשיא בית המשפט העליון אדם אחר להיות חבר הועדה במקומו".

השופטת ברלינר פרשה מכס השיפוט בשנת 2017. בין השנים 2009 – 2016 כיהנה כנשיאת בית משפט המחוזי תל אביב יפו, ובשנים 2006 – 2007 כיהנה כשופטת בית המשפט העליון (בפועל).

לפני כחודשיים, ביום י"ח כסליו (22.11.21), הגישה כזכור הוועדה בראשות הנשיאה (בדימוס) נאור המנוחה המלצות ביניים לצורך היערכות להילולה של שנת תשפ"ב. בדו"ח הביניים שהגישה קבעה הוועדה, בין היתר, כי "מטבע הדברים אין בהמלצות כדי למצות את כלל הנושאים בהם תעסוק הוועדה בהמשך, או את ממצאי הוועדה, מסקנותיה והמלצותיה".

הנשיאה חיות אמרה בטקס המינוי: "נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור ע"ה התגייסה בכל מאודה למשימה המורכבת והחשובה, וביצעה אותה עם הרב קרליץ והאלוף ינאי ברגישות, ביסודיות, במקצועיות וביעילות עד לפטירתה".

"דו"ח ביניים שפרסמה הוועדה נועד לתת מענה לצורך הדחוף בשינויים שיאפשרו קיום ההילולה בשנת תשפ"ב, תוך הקטנת הסיכונים לשלום המשתתפים", הוסיפה חיות. "לצערי, לכתה של מרים מאיתנו לא אפשר לה לסיים את המלאכה החשובה. אך אני סמוכה ובטוחה כי הוועדה בראשותה של הנשיאה (בדימוס) דבורה ברלינר תמשיך לעשות את הדרוש על מנת להשלים את המשימה".

"אני מבקשת להודות לנשיאה ברלינר שנאותה לשמש כיושבת ראש הוועדה ולאחל לה ולחברי הוועדה הצלחה בהשלמת דו"ח הוועדה", סיכמה חיות.

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית מרים נאור אסתר חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד