י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במיליוני שקלים

האקרים בשירות איראן שמוכרים מידע סודי מישראל

האקרים, כנראה בשירות משטר האיתוללות, חדרו למערכות המחשב של חברת הביטחון הישראלית רפאל, גנבו מידע - וכעת מעמידים אותו למכירה | בחברה הישראלית טוענים: "מדובר באירוע נקודתי של מידע שהיה ברשת החיצונית של החברה"

האקרים בשירות איראן שמוכרים מידע סודי מישראל
אילוסטרציה צילום: pexels

האקרים שככל הנראה מופעלים בשירות המשטר האיראני, חדרו למערכות המחשב של חברת 'רפאל' המפתחת ומייצרת אמצעי לחימה עבור משרד הביטחון. כעת הם מעמידים את המידע למכירה. כך דווח ב'כלכליסט'.

על פי הפרסום, האקרים גנבו מידע והדליפו דוגמאות ממנו לרשת "דארקנט", ולפי הקבצים שהודלפו מדובר במידע שכולל רשימות גישה של עובדים למערכות מחשבים פנימיות, לצד מצגות עסקיות חסויות, ואולי אף תוכניות של מערכת הגנה אווירית שנמכרה לבריטניה.

האקרים העלו סרטון לרשת, בו נראים צילומי מסך של מערכת שעשויה להיות "סקיי סייבר". זוהי מערכת ה-GBAD - ראשי תיבות של מערכת הגנה אווירית קרקעית. מדובר במערכת טילי הנ"מ החדשה של הצבא הבריטי, שמשלבת מערכת שליטה וניהול קרב מתוצרת רפאל, מכ"ם של סאאב השבדית וטיל יירוט בריטי.

מהחומרים שפורסמו עד כה ברשת האפלה אין ראיות לביסוס אחיזה של התוקפים במערכת או חשיפת סיסמאות של משתמשים, אלא בעיקר מיפוי מסוים של מערכות המידע והשירותים בארגון. המידע שגנב מועמד למכירה עבור כ-100 ביטקוין או כ-12 מיליון שקל.

ייתכן שהפריצה היתה רק למערכות מינוריות או שאכן הצליחו לחדור לרשתות פנימיות של 'רפאל'. בחברה, בכל אופן, הסתפקו בהודאה לקונית: "מדובר באירוע נקודתי של מידע שהיה ברשת החיצונית של החברה".

מתקפת האקרים רפאל מסמכים סודיים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד