י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"האחראים ייתנו את הדין"

התקרית שמסבכת את 'נצח יהודה': ארה"ב דורשת חקירה פלילית

למרות הצעדים שנקט צה"ל נגד מפקדים בגדוד "נצח יהודה", פרשת מותו של הקשיש הפלסטיני-אמריקני עומר עבד אל-מג'יד אסעד, בארצות הברית לא מרוצים ודורשים צעדים יותר דרסטיים כלפי האחראים | דובר מחלקת המדינה: "מצפים לחקירה פלילית יסודית" • כל הפרטים

התקרית שמסבכת את 'נצח יהודה': ארה"ב דורשת חקירה פלילית
חיילי נצח יהודה במטווח אימונים צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ארצות הברית לא מסתפקת בצעדים שנקט צה"ל נגד המפקדים בגדוד "נצח יהודה", בשל פרשת מותו של הקשיש הפלסטיני-אמריקני, עומר עבד אל-מג'יד אסעד, שעוכב ע"י לוחמי הגדוד. "אני מצפה לחקירה פלילית יסודית ואחריות מלאה בתיק זה", אמר היום (שלישי) דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס.

בהודעת משרד החוץ האמריקני נמסר כי ארצות הברית אינה מסתפקת בממצאי התחקיר המבצעי של צה"ל ובצעדים המשמעתיים שננקטו נגד כמה מפקדים זוטרים, כלשונם, אלא מצפה לחקירה פלילית מקיפה. "אנחנו מצפים כי האחראים ייתנו את הדין באופן מלא ואנחנו מצפים לקבל מידע נוסף על התקדמות החקירה הפלילית בהקדם האפשרי", נאמר בהודעה.

משרד החוץ האמריקני הוסיף כי "אנחנו ממשיכים להיות בקשר עם ממשלת ישראל כדי לדון בתקרית המטרידה הזו. למשרד החוץ האמריקני אין נושא חשוב יותר משמירה על ביטחונם של אזרחים אמריקנים".

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס מוקדם יותר היום לפרשה. "האופן שבו השאירו את האדם בשטח הוא חמור ולא ערכי", אמר הרמטכ"ל בקורס מ"פים ומג"דים. "אין סתירה בין משימתיות לבין שמירה על ערכי צה"ל", הוסיף רא"ל כוכבי. במסגרת ביקורו, קיים הרמטכ"ל שיח עם הצוערים שעתידים לסיים את הקורס בחמישי הקרוב.

בעקבות המקרה החמור, הגדוד החרדי "נצח יהודה" יוזז לגזרה אחרת ביהודה ושומרון. מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס אמר מוקדם יותר כי "מדובר בכשל ערכי חמור מאוד, קהות חושים של הכוח בנושא חמלה וכבוד האדם". לדבריו, "אסעד היה תחת האחריות שלנו ובכל מקרה לא משאירים אדם על הרצפה".

אתמול הודיע צה"ל כי מפקד גדוד "נצח יהודה" יינזף ושני מפקדים יודחו בשל התקרית בו מצא את מותו הקשיש הפלסטיני בן ה-80, עומר עבד אל-מג'יד אסעד.

נצח יהודה מחלקת המדינה האמריקנית חקירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד