י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבחן לשרה שקד

דריכות בקואליציה; שוב חוק האזרחות מעורר עימות בין הסיעות

לאחר שהצליחה להגיע להבנות עם לפיד, שרת הפנים איילת שקד נתקלת בקשיים מצד כמה מחברי הקואליציה לגבי אפשרות של חופש הצבעה על חוק האזרחות | במפלגת "כחול לבן" מאיימים אם לא תישמר המשמעת הקואליציונית | יו"ר מרצ: "זה חוק שהוא גזעני; לא נוכל לתמוך"

בנט לפיד וגנץ במליאה
בנט לפיד וגנץ במליאה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב

חוק האזרחות של השרה איילת שקד מאיים להפוך למשבר רציני בקואליציה, כשכמה מהמפלגות מודיעות הערב (מוצ"ש) כי אם לא תישמר המשמעת הקואליציונית התגובה תהיה קשה.

החוק של שקד עבר בוועדת השרים לענייני חקיקה, אך בשל איום של לפיד להטיל וטו היא הגיעה מולו להסכמה שהחוק יעבור קודם כל בממשלה ולאחר מכן בכנסת, ובקואליציה יינתן חופש הצבעה.

אלא שמתברר כי חלק ממפלגות הקואליציה מתנגדים באופן נחרץ שיהיה חופש הצבעה בקואליציה, ודורשים שתישמר המשמעת.

השר ניצן הורוביץ, יו"ר מפלגת מרצ, התראיין ל"חדשות 12" ושיגר מסר מאיים. "זה חוק שהוא גזעני. חוק שמפלה את אזרחי ישראל הערבים. אין לו מקום במדינה דמוקרטית, ואנחנו אמרנו שאנחנו לא נוכל לתמוך בחוק הזה", תקף השר ממפלגת השמאל את החוק שאוסר על איחוד פלסטינים עם ערביי ישראל בתוך ישראל.

"שקד עושה דרך מסוכנת מאוד, להעביר חוק לא דמוקרטי וגזעני כמו חוק האזרחות וזאת בקולות האופוזיציה, זהו מדרון חלקלק, היא פוגעת במה שהביא להקמת הקואליציה, התגובה שלנו תהיה חריפה וכואבת".

גם במפלגת כחול לבן הבהירו כי הם מתנגדים לחופש הצבעה לגבי החוק, ומסרו הערב: "כחול לבן תומכת בחוק האזרחות שהוא חוק ביטחוני חשוב, בהתאם לנוסח שגיבשו במשרד הפנים או באמצעות פשרה אחרת. כחול לבן מתנגדת לחופש הצבעה - ובמידה ולא תישמר המשמעת הקואליציונית היא תשקול את התנהלותה בהמשך".

שקד כאמור מנסה להעביר את החוק באמצעות אצבעות האופוזיציה, לאחר שהופל בקיץ האחרון אחרי שחבר הכנסת עמיחי שיקלי הצביע נגדו. השבוע שעבר פרסמה השרה שקד נוהל זמני.

במסגרת הנוהל הזמני יטופלו בקשות של פלסטינים תושבי יו"ש, והוא התקיים עד להעברה מחדש של חודש האזרחות, לפי הודעת שרת הפנים, עד סוף מושב החורף הקרוב.

"ביום ראשון, נצביע בממשלה על העררים שהוגשו על חוקי האזרחות ואח"כ נצביע עליהם בכנסת. לחוק יש רוב עצום של מעל 100 ח"כים, ואסור לתת לפוליטיקה לחבל בו פעם נוספת", צייצה שרת הפנים בטוויטר וציינה כי המהלך מתואם עם מזכיר הממשלה שלום שלמה.

חוק אזרחות איילת שקד יאיר לפיד בני גנץ ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד