כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מרימים ידיים?

המאבק במחירי הדיור: תוכנית הממשלה שנגנזה

למרות ההבטחה לקדם אותה, גורמים בממשלה אומרים כי הוחלט שלא לקדם את האיסור על השכרת דירות Airbnb במרכז - תוכנית שהייתה אמורה להביא לירידה במחירי הדיור | במקביל: עדיין לא ברור כיצד תתבצע הורדת המיסים במסגרת התוכנית להורדת יוקר המחייה

המאבק במחירי הדיור: תוכנית הממשלה שנגנזה
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

גורמים בממשלה מספרים כי הוחלט שלא לקדם את אחד מהצעדים המשמעותיים בתוכנית להורדת מחירי הדיור בישראל, ולמעשה לגנוז אותו. כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, הטלת איסור על השכרת דירות Airbnb באזור המרכז, במטרה לפנות אלפי דירות באזורי הביקוש בטווח הזמן המיידי, שהייתה במסגרת בתוכנית להורדת מחירי הדיור, שהוצגה לפני שלושה חודשים, לא תקודם.

אמנם עדיין לא התקבלה החלטה רשמית בנושא, אך גורמים בממשלה אומרים שהשרים איילת שקד, אביגדור ליברמן וזאב אלקין, שהציגו את התוכנית, החליטו שמדובר בצעד שנוי במחלוקת.

השרים לענייני פנים, אוצר ובינוי ושיכון החליטו כי הם מעדיפים שלא לבצע אותו בעת הזאת, למרות ההשלכות על שוק הדיור, ועל אף הבטחתם כאמור לפני שלושה חודשים.

בתוך כך, בדיון היום בין ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ובכירי משרדיהם, נבחנו שורה של הצעות להורדת מיסים במסגרת התוכנית להורדת יוקר המחיה, שאמורה להיות מוצגת בהמשך השבוע.

נכון להערב אין הסכמות אלו הקלות ייכללו בתוכנית. בין השאר נבחנות האפשרויות לשנות את מדרגות מס ההכנסה, כך שמעמד הביניים ישלם פחות, וכן האפשרות להעניק נקודות זיכוי למעמד הביניים.

מצוקת הדיור משבר הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד