י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת התתי"ם לעימות ליטאי

בניגוד למאמר ב'יתד' נגד בעלזא: הגר"ח קנייבסקי אישר להיכנס ל"חינוך העצמאי"

מאמר שפורסם הבוקר ב'יתד' נגד חסידות בעלזא הטוענת כי לא נותנים לה להיכנס לחינוך העצמאי, מעלה שאלות האם דעתם של גדולי הדור סולפה בעניין. מבדיקת 'בחדרי' עולה כי הגר"ח לא נשאל בנושא ובעבר אף הביע את הסכמתו לצירוף בעלזא וחצרות נוספות ל"חינוך העצמאי"

בניגוד למאמר ב'יתד' נגד בעלזא: הגר"ח קנייבסקי אישר להיכנס ל"חינוך העצמאי"
הגר"ח קנייבסקי והרבי מבעלזא צילום: שוקי לרר

האם בעיתון 'יתד נאמן' סילפו את דעתם של גדולי ישראל? הבוקר (שלישי) בביטאון 'דגל התורה' המופץ חינם בכל הריכוזים החרדיים, הופיע מאמר ארוך על חשיבות 'החינוך העצמאי', בין היתר נכתב כי בהוראת גדולי ישראל בעבר ובהווה אסור לצרף מוסדות חרדיים נוספים לרשת מסיבות עקרוניות. 

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים' המאמר נכתב בתגובה למאמר שהופיע ביום חמישי שעבר בביטאון חסידות בעלזא 'המחנה החרדי' שם נשמעה ביקורת על 'החינוך העצמאי' שלא מאפשר למוסדות אחרים להיכנס תחת חסותם הכלכלית.

הקרב על הת"תים > בחינוך העצמאי משיבים לבעלזא: יפגעו פגיעה אנושה בחינוך

המאבק על הת"תים > "אפליה חמורה": בעלזא במתקפה על החינוך העצמאי

החסידות סוערת > הסכימו למוסדות ממלכתיים? בחסידות מכחישים ומאשימים את החינוך העצמאי

בעקבות המאמר ב'יתד נאמן', פנינו לבדוק בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי האם אכן התייעצו ראשי החינוך העצמאי עם הגר"ח על בקשות מצד מוסדות אחרים להיכנס לרשת. במעון הגר"ח מתברר כי בניגוד לנכתב ב'יתד נאמן', לאחרונה לא נשאל הרב כלל בנושא. ובשנים שעברו כאשר נשאל על ידי גורמים בחינוך העצמאי על צירוף מוסדות חסידי צאנז למסגרת של החינוך העצמאי, דווקא השיב שר התורה תשובה חיובית ואף עודד את המהלך.

הגר"ח קנייבסקי בביקור אצל הרבי מבעלזא

גורמים הבקיאים בנושא אמרו ל'בחדרי חרדים': "הבוקר הופתענו לגלות מאמר שנפרס על פני שישה עמודים בשם גדולי ישראל בו בזמן ששר התורה הגר"ח קנייבסקי סובר ההפך, ללא שערכו בדיקה ושאלה בנושא".

מקורבים לבית שר התורה אף מדגישים כי בין ר' חיים לרבי מבעלזא קיימת ידידות רבת שנים והערכה הדדית שנמשכת אף בימים אלו.

כזכור, בחודש האחרון סער הרחוב החרדי בעקבות דיווחים על יוזמה של חסידות בעלזא להפוך את לימודי החול הנלמדים בחיידרים לכאלו המזכים את המוסדות בניקור כלכלי ממשרד החינוך. לטענת חסידות בעלזא הם ניסו במשך שנים להיכנס תחת רשת החינוך העצמאי, ומשנענו בסירוב, נאלצו לחפש תכנית חליפית בעקבות המצב הכלכלי הקשה של המוסדות.

 

החינוך העצמאי יתד נאמן הרבי מבעלזא הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד