י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

התוכנית של השר מתן כהנא: 35 רבני עיר חדשים | הרשימה המלאה

חשיפת 'בחדרי חרדים': מייד עם תיקון תקנות בחירת רבני העיר, השר לשירותי דת מתן כהנא מתכונן להסתער על מינוי רבני ערים והוא יחתור למנות 35 רבנים - רובם אנשי הציונות הדתית • המהלך שיביא לעימות שיא בינו לבין ש"ס • מתל אביב ועד ביתר עלית | הרשימה המלאה

התוכנית של השר מתן כהנא: 35 רבני עיר חדשים | הרשימה המלאה
בחירת רבני ערים צילום: פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': עם השלמת שינוי התקנות למינוי רבני ערים, צפוי השר לשירותי דת מתן כהנא לצאת למסע מינויים נרחב, בניסיון למנות לא פחות משלושים וחמישה רבני עיר. היעד של כהנא הוא למנות כמה שיותר רבנים שמזוהים עם הציונות הדתית, מהלך שיחריף את היחסים ואף יביא לעימות בינו לבין תנועת ש"ס, מי שהייתה אחראית עד כה למינוי רוב רבני הערים.

כפי שנחשף השבוע ב'בחדרי חרדים', השר לשירותי דת מתן כהנא פרסם תזכיר לשינוי תקנות בחירת רבני הערים. מהתזכיר עולה כי כהנא יוזם מספר שינויים דרמטיים בהליך בחירת הרבנים כאלו שיעבירו את הכוח לידיו, כך שבמרבית הערים יהיו אלה חילונים שיבחרו את רבני העיר, מה שיפתח כמובן פתח למינויים נגד הדעה הרבנית המקובלת. 

לאחר שהתקנות יכנסו לתוקף, צפוי השר כהנא לפתוח בהליך מהיר לבחירת 35 רבני ערים, בראשן ערים מרכזיות בהן הליך בחירת רב העיר התעכבה שנים, גם בשל קשיים משפטיים שהגיעו להכרעת בתי המשפט וגם בשל קשיים פוליטיים שספק אם כהנא יוכל לצלוח.

הערים המרכזיות בהן ימונה רב לפי תוכנית כהנא: תל אביב שם אין רב מאז פרישת הגרי"מ לאו, חיפה, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית. אלו יהיו התאגרים הגדולים, אם בערים הגדולות בשל חילוקי הדעות, ואם בערים החרדיות בשל המאבק הפנים חרדי הצפוי.

הרשימה המלאה של 35 הערים בהם אין רב עיר: תל אביב; שדרות; רמת השרון; רמת גן; רחובות - רב ספרדי; ראשון לציון - רב ספרדי; ראש העין; קריית מלאכי; קריית ביאליק; קריית ארבע; עמנואל; סביון; מצפה רמון; מטולה; כפר שמריהו; כפר סבא; יהוד מונסון; חריש; חצור; חיפה; הרצליה; הוד השרון; גן יבנה; גדרה; בני עייש; בני ברק; ביתר עילית; בית שמש; אשקלון; אריאל; אליכין; חצור הגליגית; גבעת שמואל; לוד - רב אשכנזי

לצד זאת פרסמנו השבוע על 13 רבני ערים שיודחו מתפקידם בעקבות השינוי בתקנות שיקבע כי רבנים שמונו קודם 1974 למשרה לכל החיים, יסיימו את תפקידם בגיל 80. חלקם יסיימו את תפקידם תוך שנה ובאם כהנא יישאר בתפקיד הוא ימנה מחליפים לתפקידים הנחשקים.

פרסום ראשון: השר כהנא משנה את כללי המשחק; רבני ערים יודחו

13 רבנים יודחו מתפקידם בעקבות יוזמת כהנא; הרשימה המלאה

בסביבתו של השר כהנא אומרים כי מלבד בני ברק וביתר עילית, בכל שאר 33 הערים הם יחתרו למנות רב מהציונות הדתית. נזכיר כי לבחירת הרבנים, תהליך בו לשר כהנא יש השפעה גדולה, יש משמעות רבה לקיום הרפורמות שהביא בגיור ובכשרות, כשהכוח עובר מידי הרבנות הראשית לרבני הערים.

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לפי השינויים שיוזם השר כהנא, הגוף הבוחר יהיה כפול ממספר חברי המועצה באותה העיר, חברי מועצת העיר יהיו כולם חברים בגוף הבוחר, מחצית שנייה יהיו נציגי ציבור, רבנים מקומיים, רבני שכונות, ראשי מוסדות, חצי באנשי הציבור יבחרו על ידי השר לשירותי דת, לצד חובה כי לפחות 40% מחברי גוף הבוחר יהיו נשים.

מתן כהנא מינוי רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד