א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תיעוד מתוך הבית שהוצת

"האש התלקחה מעל מיטת התינוק, היה יכול להסתיים באסון"

התושב היהודי שביתו הוצת בשכונת שייח ג'ראח מגיב על המקרה החמור: "אם היינו בבית בשבת זה יכול היה להסתיים באסון" | הוא תקף את התנהלות הממשלה והמשטרה: "אם היה מדובר בבית של ערבי, השב"כ מזמן היה נכנס לאירוע והיה נעשה שימוש בצווי מעצר מנהליים"

"האש התלקחה מעל מיטת התינוק, היה יכול להסתיים באסון"
הבית השרוף צילום: כב"ה מחוז ירושלים

טל יושובייב, תושב שכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) במזרח ירושלים, חזר הערב (מוצ"ש) לביתו שהוצת בליל שבת לפי החשד ע"י תושבים ערבים, והגיב למקרה החמור. "האש התלקחה מעל המיטה של בני התינוק, אם היינו בבית בשבת זה יכול היה להסתיים באסון", אמר יוושבייב. 

ביתו של יושובייב הוצת ולוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה שהותירה נזק רב. בני המשפחה לא שהו בבית בזמן ההצתה ולפיכך לא היו נפגעים. מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, החליט לתגבר את פעילות המשטרה באזור. 

יושובייב אמר בצאת השבת: "האש התלקחה מעל מיטתו של בני התינוק בן השנתיים ושרפה לחלוטין את כל סביבתה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם היינו בשבת בבית - זה יכול היה להסתיים באסון".

עוד אמר יושובייב כי "מי שנושא באחריות ושעל ידו עלול להיות חס ושלום דם יהודים חפים מפשע - הם ממשלת ישראל והמשטרה, שלא עושים מאומה כדי לתפוס את המחבלים. אם היה מדובר בבית של ערבי, השב"כ מזמן היה נכנס לאירוע והיה נעשה שימוש בצווי מעצר מנהליים והרחקות מנהליות. אבל כשמדובר ביהודים - כוחות הביטחון פשוט מפקירים אותנו".

• אחרי הצתת הרכבים: אש בביתו של התושב היהודי

יושובייב הוסיף: "אני קורא לכל מי שיכול להצטרף לסיורים האזרחיים שנערכים מידי לילה בסמוך לביתי, במטרה להגביר את הביטחון בשכונה ככל הניתן".

מדובר בעליית מדרגה, לאחר שרכבו של יושובייב הוצת בתקופה האחרונה תשע פעמים. בשל ההצתות, קרא יושובייב בשבוע שעבר לחבריו לסייע לו באבטחה על ביתו. "עקב אוזלת היד המשטרתית בשמירה על חיי משפחתי ביקשתי מחברים לבוא לסיורי נוכחות, בעיקר בלילות כדי שנוכל לישון בשקט ובביטחון", כתב יושובייב בחשבון הטוויטר שלו. "המשטרה כנראה מעדיפה שנישאר ללא שמירה והיא דואגת להגיע פתאום להטריד ולעכב את היהודים שבאו להגביר את תחושת הביטחון שלנו. פשוט בושה".

מכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נמסר כי "כוחות כבאות והצלה שהוזנקו למקום מצאו שריפה מפותחת במבנה השייך למשפחה יהודית המתגוררת בבניין בן שתי קומות. ארבעה צוותי כיבוי בסיוע מנוף פעלו במקום לכיבוי האש וסרקו את המבנה על מנת לוודא שלא נמצאים בו נפגעים או לכודים".

רשף חיים מזרחי, מפקד משמרת תחנת האומה אשר פיקד על האירוע אמר: "האש פרצה בקומה השנייה ואיימה להתפשט לשאר חלקי הבית. פעלנו במהירות על מנת למנוע נזק נוסף לרכוש. הוריתי על הקמת צוות חקירה לבדיקת נסיבות האירוע, הוא החל את עבודתו הלילה וישוב מחר להמשך חקירה".


יושובייב//צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "אמש התקבל במשטרה דיווח אודות שריפה בדירה בשייח׳ ג'ראח. כוחות משטרה וכב"ה הוזעקו למקום, ולצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור. בעת השריפה הדירה הייתה ללא אנשים בתוכה, ושוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות נפגע באורח קל משאיפת עשן".

"בעקבות המקרה מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים והכלים שברשותנו, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים", הוסיפו במשטרה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אין דין ואין דיין, הכתובת הייתה על הקיר והזהרנו על כך מספר פעמים. המשטרה מפקירה את התושבים, במקום להגן עליהם מהפורעים צמאי הדם. המפכ"ל קובי שבתאי נכשל בתפקידו, הוא צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה ואם הוא לא מבין זאת לבד, צריך לפטר אותו".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אם היה מדובר בריסוס גרפיטי, המשטרה הייתה עושה מארבים יום ולילה כדי לתפוס את הפורעים. פעם זה קרה בשריפת רכב במשך 9 פעמים, היום זה הצתת בית שחלילה אם בני המשפחה היו שם, זה ח"ו יכול היה להיגמר באסון בנפש".

טל הרוש הצתה שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד