כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מסע הפחדה"

נחשף: כך החברות מטרפדות חיסון זול לקורונה

שותפה של פייזר שכרה את שירותיו של גוף שפעל מאחורי הקלעים כדי לבלום ניסיונות של מדענים באפריקה לייצר באופן עצמאי חיסונים עבור תושבי היבשת - זאת למרות שרוב האוכלוסייה ביבשת לא חוסנה. "מנהיגי העולם צריכים להשעות את זכויות הקניין הרוחני על כל החיסונים"

נחשף: כך החברות מטרפדות חיסון זול לקורונה
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מסמכים שקיבלו גורמים ממשלתיים בדרום אמריקה מראים כי חברות התרופות במערב מנסות לטרפד ייצור תרופות זול יותר, כך על פי הדיווח של השבועון הרפואי הבריטי BMJ.

שותפה של חברת פייזר, החברה המובילה בייצור החיסונים נגד הקורונה, שכרה את שירותיו של גוף מייעץ שפעל מאחורי הקלעים כדי לטרפד ניסיונות של מדענים באפריקה לייצר באופן עצמאי חיסונים עבור תושבי היבשת.

קרן kENUP , גוף מייעץ לחדשנות במחקר רפואי שרשום במלטה ונוסד ב-2014, שלחה מסמך לגורמים ממשלתיים בדרום אפריקה באוגוסט 2021, ובו דרשו לסגור מיזם של ארגון הבריאות העולמי (WHO) לייצור חיסוני mRNA לקורונה על בסיס החיסון של חברת מודרנה.

"פרויקט מרכז העברת טכנולוגיית החיסונים (Vaccine Technology Transfer Hub) של ארגון הבריאות העולמי להעתקת תהליך הייצור של חיסון הקורונה של מודרנה צריך להסתיים באופן מיידי. זאת, כדי למנוע נזקים לחברות אפריג'ן (Afrigen), ביוואק (BioVac) ומודרנה", נכתב.

פטימה חסן, מייסדת ומנהלת מיזם הצדק הרפואי הדרום אפריקאי HJI, תקפה: "כאשר מדינות עם הכנסות נמוכות החלו לפתח חיסונים לקורונה, בריוני תעשיית התרופות מאיימים על יצרניות דרום אפריקאיות בתביעות בגין הפרת פטנטים".

"מסע הפחדה מביש זה הוא ראיה נוספת לכך שמנהיגי העולם צריכים להשעות את זכויות הקניין הרוחני על כל החיסונים, הבדיקות והטיפולים לקורונה, כדי להגדיל את כושר הייצור החיוני לסיום המגפה הזו".

למרות כל המכשולים, הפרויקט הדרום אפריקאי החל באחרונה לשאת פרי. בחודש שעבר, הצליחו להשלים את הפיתוח לאחור של החיסון של מודרנה, והחלה בניסויים להוזלת הייצור שלו ולפיתוח גרסה שאינה זקוקה לאחסון בהקפאה, שאותה ניתן יהיה להפיץ בקלות רבה יותר באפריקה.

קורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד