י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
צעיר יהודי נפגע מרכב, 6 נעצרו

מהומות בשייח ג'ראח לקראת פתיחת לשכת בן גביר

השכונה במזרח ירושלים סוערת אחרי שביתו של תושב יהודי, טל יושובייב, הוצת בליל שבת | ח"כ בן גביר הודיע שיפתח היום לשכה פרלמנטרית סמוך לביתו של יושובייב | עשרות צעירים התעמתו באזור במהלך הלילה, המשטרה עשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרה שישה חשודים | צעיר יהודי נפצע בינוני מפגיעת רכב, הנהג נעצר וטען כי הותקף בגז מדמיע

מהומות בשייח ג'ראח לקראת פתיחת לשכת בן גביר
מהומות בשמעון הצדיק צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עימותים פרצו הלילה (מוצאי שבת) בין צעירים יהודים לערבים בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) בירושלים, על רקע פתיחת הלשכה של חבר הכנסת איתמר בן גביר בשכונה, שצפויה להתקיים היום בצהריים (ראשון). עשרות צעירים הגיעו לשכונה, לאחר קריאותיו של טל יושובייב, שביתו הוצת במהלך השבת.

במהלך העימותים הלילה אירעו מספר אירועים חריגים, ביניהם דריסה של צעיר יהודי, שנפצע באורח בינוני. החשוד בדריסה, תושב מזרח ירושלים בן 21, נעצר לחקירה. במהלך חקירתו טען כי רוסס בגז פלפל. במשטרה שללו את האפשרות שמדובר בפיגוע דריסה.

בתוך כך, צעיר יהודי נוסף נפצע באורח קל לאחר שנפגע מאבן בראשו. המהומות במקום נמשכו לאורך הלילה וכוחות גדולים של משטרה פעלו באזור. שישה חשודים בהפרת הסדר נעצרו.

מהמשטרה נמסר כי במהלך הלילה החלה הפרת סדר שכללה יידוי אבנים ועימותים בשכונת. בעקבות זאת, נפגעו מספר אזרחים שפונו לקבלת טיפול רפואי. לפי המשטרה, הכוחות הדפו את מפרי הסדר, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים והוראת הפיזור שניתנה במקום על ידי קצין משטרה. המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר.

ינון דהן חובש איחוד הצלה, שטיפל בצעיר שנפגע מרכב, מסר: "מדובר בהולך רגל שלדברי עוברי אורח נפגע מרכב. הענקנו לו סיוע ראשוני בזירת האירוע ומצבו בשלב זה מוגדר בינוני". אבי יודקאווסקי חובש נוסף של איחוד הצלה הוסיף: "לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו בזירה הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבסמוך. כמו כן הענקנו סיוע לצעיר נוסף שנחבל בראשו ומצבו מוגדר קל".

אלי קרם ודוד רייכמן, מתנדבי 'צוות הצלה' מוסיפים: "הענקנו סיוע רפואי לנפגע כבן 23 שנפגע מרכב שנמלט ומצבו מוגדר בינוני ויציב, וכן לנפגע כבן 18 שנפגע מאבן שנזרקה עליו ונחבל בראשו - מצבו קל".

אתמול הודיע יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, כי הוא צפוי לפתוח לשכה פרלמנטרית בשכונת שייח ג'ראח, זאת לאחר שבמהלך השבת הוצת ביתו של טל יושובייב, תושב השכונה. מטעמו של בן גביר נמסר כי הלשכה תיפתח "בשל התנכלויות חוזרות ונשנות נגד יהודים וכדי להשיב את הביטחון לתושבים".

"יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, מתכוון לעזור לתושבים ולתת להם את מעט הביטחון והרוח הגבית אותם הם לא מקבלים מהמדינה ולהגיע באופן קבוע לשכונה ללשכה פרלמנטרית שתוקם לצורך כך, שם יקבל קהל", נמסר מלשכתו.

נזכיר כי הקמת לשכתו של בן גביר בשכונה, הייתה לאחד מהאירועים המשמעותיים שקדמו למבצע "שומר החומות". ברקע פתיחת הלשכה התפתחו עימותים עם תושבים ערבים ליהודים. לטענת בן גביר, למרות הפצרת לשכת רה"מ לפנות את המקום, התעקש עד שהאבטחה קבועה של שוטרים הוצבה לטובת התושבים היהודים במהלך כל תקופת הרמאדן, אז חלה עלה חדה ברמת ההתפרעויות".

כפי שדווח מוקדם יותר אתמול, ביתו של טל יושובייב, המתגורר בשכונת שייח ג'ראח הוצת בליל שבת לפי החשד ע"י תושבים ערבים. לוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה שהותירה נזק רב. בני המשפחה לא שהו בבית בזמן ההצתה ולפיכך לא היו נפגעים.

שייח ג'ראח איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד