א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בשיירה מרוכזת

אומן: תוכנית מגירה של היהודים לפלישה רוסית

בעקבות החשש כי רוסיה תפלוש לאוקראינה כבר במהלך השבוע הקרוב, ארגון ההצלה היהודי במדינה שיגר לתושבי העיר אומן דו"ח, בו מופיעה תוכנית מגירה למקרה שאכן תתבצע פלישה | 4 אופציות - ובכולן מתפנים מהעיר

אומן: תוכנית מגירה של היהודים לפלישה רוסית
ארגון הצלה אוקראינה, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ארגון ההצלה היהודי פרסם מסמך לתושבי העיר היהודים בעיר אומן, ובו מופיעות הנחיות למקרה של פלישה רוסית לאוקראינה, שלפי הדיווחים עשויה להתרחש כבר בשבוע הקרוב.

בדו"ח מופיעות ארבע אופציות שונות של תוכנית מגירה למקרה של פלישה. בכולם התושבים מתבקשים להתפנות מהעיר. האופציה הראשונה היא הגעה מסודרת לקייב בכוחות עצמאיים בתחבורה, ולאחר מכן טיסה מרוכזת לישראל.

האופציה השנייה היא פינוי רכוב לפולין - הגעה מרוכזת לקייב בכוחות עצמאיים אם יש אפשרות כמפורט באופציה א' ואם לא אז הסעת משפחות לקייב, התרכזות בקייב והמשך תנועה מרוכזת כשיירה ללבוב ומשם לפולין.

האופציה השלישית היא פינוי רכוב לפולין. הכוונה באופציה הזאת היא פינוי של המשפחות ישירות ללבוב מכל אזור באוקראינה בעזרת אוטובוסים, או רכבים או מיניבוסים שכורים ומשם נסיעה לפולין.

האפשרות הרביעית תנועה עצמאית לכיוון לבוב או פולין על בסיס רכב פרטי, רכב שכור, רכב מהקהילה היהודית או כל כלי תחבורה שיעמוד לרשות התושבים.

אוקראינה רוסיה אומן קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד