ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שיתוף פעולה אמריקאי

5 הקהילות שהתאגדו כדי להתנהל מול התקשורת, ממשיכות לפעול

עסקני חמשת הקהילות שהתאגדו בבריטניה תחת השם 'פינטר טראסט', ערכו ביקור היסטורי אצל העסקנים המובילים של הציבור החרדי בניו יורק 

5 הקהילות שהתאגדו כדי להתנהל מול התקשורת, ממשיכות לפעול
עסקני חמשת הקהילות פינטר טראסט בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

לאחר השקה מוצלחת בחודש שעבר, עסקני חמשת הקהילות שהתאגדו, ה"פינטר טראסט", ערכו ביקור היסטורי אצל העסקנים המובילים של הציבור החרדי בניו יורק.

האירוע המרכזי של ארגון 'פינטר טראסט' היה ועידה של העסקנים המובילים בענייני תקשורת של הציבור החרדי מניו יורק ואנגליה, במשרדים המרכזיים המיתולוגיים של אגודת ישראל באמריקה ברובע מנהטן בניו יורק, חלק מהוועידה התנהלה על ידי 'זום'.

הועידה נערכה על ידי הרב חיים דוד צוויבל, סגן נשיא אגודת ישראל באמריקה, והרב אבי שפרן, מנהל ענייני ציבור באגו"י, הרב לייבוש בקר, מנהל בפועל באגו"י, ומנהלי התקשורת של אגודת ישראל באמריקה. כמו כן השתתף הרב מוטי זליגסון, מנהל קשרי תקשורת בחב"ד ליובאוויטש. כן השתתפו דרך תוכנת זום הנגיד שלמה ורדיגר, יו"ר הנהלת אגו"י, והעסקן הרב יחזקאל בנט, מנאמני אגו"י, שנבצר מהם האפשרות להשתתף בועידה באופן אישי.

את ה"פינטר טראסט" ייצגו היו"ר הרב אברהם שוגרמן, הרב יואל פרידמן מנהל ענייני ציבור, שנסעו במיוחד לניו יורק לקיום פגישות עם העסקנים האמריקאים, הרב חיים ישראל טסלר, מנהל קשרי תקשורת שהשתתף דרך תוכנת זום ממשרדי ה"פינטר טראסט" בלונדון, והרב יוני קליין, מנהל הפרויקטים של ארגון הקהילתי JCCG בגייטסהד שגם השתתף דרך זום, והרב חיים מרדכי פינטר מארגון "חינוך UK".

המשימה של ה"פינטר טראסט" הקרוי ע"ש העסקן הדגול והבלתי נשכח הרב אברהם פינטר ז"ל, להנגיש קול אחיד ומהימן למען הקהילה החרדית בבריטניה עבור השלטונות והתקשורת וארגונים נוספים, תוך התבססות על פעולת חייו של הרב פינטר ז"ל בתחום זה. השקתו עוררה עניין רב מצד התקשורת וגופים ציבוריים אחרים, והיא נועדה לבנות קשרים עם ארגונים בעלי דעות דומות מעבר לים, בכדי לחלוק דפוסי פעולה, חוויות ורעיונות.

בפגישה דנו בעניין העיסוק עם אנשי תקשורת באופן יזום, בחשיבותה של הצגת יופייה וייחודיותה של הקהילות החרדיות, וכיצד להגן ביעילות על הקהילות מפני התקפות בתקשורת וע"י קבוצות שונות המנסות להכפיש אותה. כמו כן נדונה חשיבותה של דעת תורה של גדולי ישראל שליט"א, כשהרב צוויבל הדגיש את תפקידם של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה בכל מכלול פעולותיהם.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ה"פינטר טראסט" קיבל את תמיכתם של כל גדולי הרבנים שליט"א באנגליה, וגם קיבלו מכתבי תמיכה מבתי הדין של חמשת הקהילות החרדיות בבריטניה. בנוסף למכתבי תמיכה מארגונים חרדיים מובילים וחברי פרלמנט.

הרב צוויבל אמר לאחר הביקור: "לכבוד היה לי לפגוש את נציגי ה"פינטר טראסט". המשימה שלהם לשפר את ענייני הציבור החרדיים בבריטניה מחושבת היטב ומנוסחת היטב, עם הבנה מצוינת של הנושאים. אנו מאחלים להם סייעתא דשמיא בעבודתם הקדושה, ומברכים על כל שיתוף פעולה נוסף עם אגודת ישראל באמריקה".

המשלחת הבריטית ביקרה גם במשרדי ה-JCC של בורו פארק (BPJCC) בראשות הרב אבי גרינשטיין, כדי ללמוד מניסיונותיו ולהדק את שיתוף הפעולה בין הארגונים. בתום הפגישה הרב גרינשטיין הגיב: "הדיונים עם נציגי ה"פינטר טראסט" ושיתוף רעיונות וגישות בעניינים ציבוריים עמהם, פקחו את עיני בכמה נקודות חשובות, אני מצפה להמשיך לעבוד יחד עם ה"פינטר טראסט" בעזהשי"ת".

כמו כן נערכה פגישה במשרדים של הרב יוסי גשטטנר יו"ר ארגון OJPAC במונסי, ששיתף עם הרב יואל פרידמן את ניסיונו במשימתו להגן בעד האינטרסים של הקהילה החרדית בניו יורק. הרב גשטטנר הרחיב את הדיבור בעניין הצורך של בניית ראיות חזקות המיוסדות על הנתונים בפועל בכדי לבסס עליהם את כל הטיעונים שהועלו בתקשורת ואצל השלטונות. אכן, זה עניין שגם עסקני ה"פינטר טראסט" עובדים עליו בימים אלו עם מומחים מובילים בבריטניה.

בהתייחס לביקור, הרב אברהם שוגרמן, יו"ר 'פינטר טראסט' הגיב: "זה היה חיזוק אדיר עבור הצוות הבריטי לשמוע ולהתחבר עם עמיתינו האמריקאים. השגנו תובנה על החוויות שלהם ולמדנו על אסטרטגיות להתמודדות עם אתגרים לאורח חיים תורני. אנו אסירי תודה רבה על כך שאגודת ישראל באמריקה, בין היתר, מוכנה לחלוק את הידע שלהם עם ה"פינטר טראסט" ואנו מקווים להמשיך ולהתבסס על המחויבות והנכונות לעבוד יחד".

 

קהילות יהודיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד