כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תוכנית פונזי קלאסית

20 שנות מאסר לזכריה הורוביץ בגין הונאת ענק

יהודי מלוס אנג'לס קיבל 20 שנות מאסר לאחר שהואשם בהונאת ענק על סכום של לא פחות מ-650 מיליוני דולרים. השופט תהה לגבי ההוצאות: 706,000 דולר על עיצוב פנים, 605,000 דולר על מכוניות מרצדס בנץ ואאודי, ואמר: "כל אלו הן הוצאות של כסף שהרוויחו קשה אנשים אחרים"

20 שנות מאסר לזכריה הורוביץ בגין הונאת ענק
יאכטה מפוארת צילום: צילום מסך

יהודי נידון ל-20 שנות מאסר בגין הפעלת תוכנית פונזי ענקית שגייסה לפחות 650 מיליון דולר ממשקיעים בעסקאות רישוי מזויפות לסרטים בהוליווד. זכריה הורביץ, בן 35 מלוס אנג'לס, חויב גם להחזיר יותר מ-230.3 מיליון דולר.

התובעים טענו כי מ-2014 עד 2019, הורביץ הבטיח הלוואות של מאות מיליוני דולרים לחברת הסרטים שלו, 1inMM Capital LLC, תוך טענה כוזבת שהכסף ישמש לקניית זכויות הפצה לסרטים שיזכו לאחר מכן להפצה לפלטפורמות סטרימינג. כמו נטפליקס ו-HBO.

במקום זאת, הורביץ השתמש בחלק מהכסף כדי להחזיר למשקיעים קודמים בתוכנית פונזי קלאסית, וחיי אורח חיים שכלל רכישת בית של 6 מיליון דולר, כך אמרו התובעים. יותר מ-200 משקיעים, כולל שלושה מחבריו הקרובים ביותר של הורביץ ובני משפחתם, הפסידו כ-230 מיליון דולר.

על פי דיווחים בארה"ב, חלק מהקורבנות שלו כללו כמה שנהרסו כלכלית, התובעים כינו את המשפט "פשע בסדר גודל מדהים".

הורביץ אמר בבית המשפט כי הוא קיבל "החלטות מוטעות, איומות, והוא מבין את הכאב והקושי העצום שגרמתי". עורכי דינו אמרו לשופט כי הורביץ "לא בריא נפשית" ולא צריך להפסיד את שני בניו הפעוטים כשהם גדלים.

אבל השופט אמר שלא הורביץ ולא פרקליטיו הציעו הסבר להוצאות המוגזמות שנחשפו על ידי החוקרים הפדרליים.

706,000 דולר על עיצוב פנים, 605,000 דולר על מכוניות מרצדס בנץ ואאודי, 345,000 דולר על טיולי מטוסים ויאכטות פרטיים, 174,000 דולר על שירות מסיבות בלוס אנג'לס, 136,000 דולר בבתי קזינו ו-9 מיליון דולר בלאס וגאס באשראי ו-6 מיליון דולר. תשלומים בכרטיס אמריקן אקספרס.

"כל אלו הן הוצאות של כסף שהרוויחו קשה אנשים אחרים", אמר השופט. בני משפחתו ששהו באולם פרצו בבכי כשהשופט הודיע ​​שהוא מקבל את המלצת התביעה, וגזר את עונשו של הורביץ לעונש המרבי המותר בחוק, 20 שנות מאסר.

הורביץ שמר על התוכנית במשך כמעט שבע שנים, והשתמש בכסף שלקח ממשקיעים חדשים כדי להחזיר למשקיעים ישנים עם תשואות של 25% עד 45%. כשהתרמית קרסה, הוא היה חייב להם 230 מיליון דולר. הורביץ, בכה כשביקש מהשופט לוותר לו כדי שיוכל להיות עם בניו "בעודם בנים צעירים". הוא הבטיח לעולם לא לעבור שוב על החוק.

אך השופט לא השתכנע, הוא אמר כי חלק היו משקיעים עשירים או מוסדיים, אחרים היו אנשים ממעמד הביניים או קשישים שאיבדו את חסכונות הפנסיה שלהם. הם חשו "בושה, מתח, דיכאון, אובדן כבוד ואובדן אמונה באנושות", כך על פי התביעה.

שלושה קורבנות דיברו בגזר הדין. אחד מהם, סקוט כהן, 52, אב לשני נערים בני שש, אמר לשופט שהוא הגיש בקשה לפשיטת רגל כתוצאה מעסקאות מזויפות של הורביץ.

"ההרס פשוט היה מעבר למילים", אמר. כהן כינה את הורביץ "סתם עוד ברני מיידוף", הנוכל הגדול מניו יורק שנכלא על ניהול תוכנית פונזי בסך 65 מיליארד דולר, הגדולה בהיסטוריה, ומת בשנה שעברה בכלא. אחד הקורבנות כינה את הורביץ "גנב ללא חוש מוסר או אנושיות".

לוס אנג'לס הונאת פונזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד