י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ויסעו ויחנו ויסעו ויחנו

התושבים לא אהבו את נוכחות 'לב טהור' והם נדדו שוב

אנשי לב טהור עדיין לא מצאו מנוח לכף רגלם וממשיכם לנדוד ממדינה למדינה באירופה. אחרי היעד האחרון צפון מקדוניה, הם המשיכו לאלבניה, למרות שלא חוו התנכלות מצד התושבים

התושבים לא אהבו את נוכחות 'לב טהור' והם נדדו שוב
נשים וילדים בכת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

משרד הפנים בצפון מקדוניה מסר, כי אנשי כת 'לב טהור' עברו מהעיר קומאנובו לסקופיה הבירה, לאחר שהתושבים לא אהבו את השכנים המוזרים.

הקבוצה שהתה בעיר קומאנובו מאז ה-5 בפברואר. לפי נתוני משרד הפנים, מדובר בכ-30 איש שנכנסו לצפון מקדוניה דרך שדה התעופה בסקופיה. וועדה מיוחדת "ליחסים עם קהילות דתיות" הודיעה לאזרחים בסקופיה כי "אין בסיס לדאגה מצד לב טהור" וזאת לאחר שהם גורשו מקומאנובו, הם המשיכו לסקופיה ומשם לאלבניה, שם כבר שהו בעבר.

אנשי הקבוצה לא יצרו כל קשר לפני או במהלך השהות עם הקהילה היהודית של מקדוניה, על פי דיווחים ברשתות החברתיות ובתקשורת המקומית, "התעוררה בהלה גדולה" בציבור לאחר שקבוצה גדולה של "אזרחים זרים עברה לקומאנובו ונראתה ברחובות קומאנובו". בקבוצה היו כ-40 איש, ביניהם הייתה נוכחות גדולה יותר של ילדים. "הם היו לבושים בצורה יוצאת דופן ויש להם אורח חיים מוזר שגורם לתסיסה בקרב תושבי קומאנובו', במיוחד בשכונת זלן ריד, שם שוכנו זמנית בבתים להשכרה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אנשי כת לב טהור נודדים ממדינה למדינה כבר תקופה ארוכה בניסיון להגיע למקום בו לא יציקו להם על אורח חייהם המוזר ויוצא הדופן.

כפי שדווח בראשית השבוע ב'בחדרי חרדים', קבוצה מחברי הכת הקיצונית 'לב טהור', ממשיכה לנדוד בין מדינות אירופה. אחרי שגורשו מבוסניה לפני כשבועיים לאור תלונות התושבים שהביעו חשש מפניהם, חברי הכת פנו למונטנגרו, אך גם שם לא החזיקו מעמד והמשיכו לאלבניה הסמוכה, משם המשיכו לצפון מקדוניה ולעת עתה הם חונים שם עד למעבר לאלבניה שם כבר שהו בעבר.

לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, מקסיקו, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, קבוצה מכת 'לב טהור' קיוותה למצוא מנוח בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה. אך כאמור חברי הכת גורשו גם משם וזאת לאחר סיקור תקשורתי מוגבר על הכת ומעשיהם של ראשיה, עכשיו הכת ניסתה את מזלה במונטנגרו, אך משם המשיכה לאלבניה ומשם לצפון מקדוניה ומשם לאלבניה.

מנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, מפוזרים במספר מדינות בעולם, וחלקם עצורים בארה"ב וממתינים לגזר דינם. הם מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 ולחתנה בכוח עם צעיר אחר אותו חטפו גם כן.

נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ושמואל וויינגרטן, ויואל וויינגרטן, עצורים בגין קשירת קשר לחטיפת והתעללות בילדים אותם חטפו מהוריהם. כנופיית החוטפים הסתובבה בליל שבת לפני שלוש שנים בלבוש חסידי בברוקלין, ניו יורק, בכדי לבדוק אפשרות חטיפה של אח ואחות מרשות אמם שעזבה את הכת עם שניים מילדיה.

לב טהור קהילת לב טהור אלבניה צפון מקדוניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד