כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אפליה בין היישובים

פרסום ראשון: שקד מסרבת לקבל ההמלצה ודורשת לבחון מחדש הרחבת טלזסטון

השרה איילת שקד פנתה למוסדות התכנון והבהירה כי היא אינה מקבלת את המלצתם שלא להרחיב את היישוב החרדי טלזסטון, שמופלה לרעה בהשוואה ליישובים סמוכים. שרת הפנים דורשת לבחון כיצד ניתן יהיה להרחיב את היישוב. ההחלטה היא ניצחון חשוב של ראש המועצה רביץ

פרסום ראשון: שקד מסרבת לקבל ההמלצה ודורשת לבחון מחדש הרחבת טלזסטון
הכניסה לקריית יערים צילום: Flash90

בחודש שעבר החליטה הוועדה הגיאוגרפית במחוז ירושלים, לדחות את בקשת תושבי קריית יערים וראש המועצה יצחק רביץ להרחיב את היישוב, בטענות של איכות הסביבה, בעוד היישוב הסמוך אבו גוש דווקא כן קיבל הסכמה להרחבה.

ההחלטה עוררה זעם בקרב התושבים והנושא הגיע למסדרונות הפוליטיקה, כאשר לפני כשבועיים חתמו שבעה שרי השיכון על מכתב בו דרשו מהשרה איילת שקד לשנות את ההחלטה ולאפשר את הרחבת היישוב החרדי.

הוועדה הגיאוגרפית מציגה: כן לערבים – לא לחרדים

היום (רביעי) פנתה השרה איילת שקד למוסדות התכנון והבהירה כי היא לא מקבלת את ההמלצה שלא להרחיב את היישוב. שקד דורשת מהוועדה לבחון היכן ניתן יהיה להרחיב את היישוב. נזכיר כי השרה שקד היא זאת שתקבע לבסוף האם לקבל את המלצתה.

כזכור, בקרית יערים תקפו את ההחלטה לשלול הרחבה ואמרו כי "ההחלטה הנובעת משיקולים מוזרים של העדפת חייהם של בעלי חיים שונים על פני חייהם של אזרחים שמבקשים לעצמם קורת גג בתקופה של משבר דיור קשה הופכת מתמוהה למבלבלת כאשר במקביל לדחיית בקשתה של טלזסטון אישרה הוועדה את בקשת היישוב הערבי אבו גוש הסמוך".

ההחלטה הדרמטית היא ניצחון חשוב של ראש המועצה יצחק רביץ, שיצא למאבק על הרחבת היישוב למרות החלטות הוועדה. רביץ הסתובב בשבועות האחרונים בין חברי הכנסת מכל סיעות הבית, ואף הצליח להחתים על מסמך אחד 7 שרי שיכון לשעבר שקוראים לשרה שקד לדחות את ההמלצות ולאשר את הרחבת היישוב.

איילת שקד טלז סטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד