כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מעדיף רופא בולגרי"

לונדון מכה שוב: למה לנו לסייע לישראלים בחו"ל

ירון לונדון, בעברו אחד מהעיתונאים הבכירים בישראל, תוהה מדוע בישראל לחוצים לעזור ליהודים באוקראינה בעקבות האפשרות למלחמה - למרות שהמדינה היא מדינת היהודיים: "למה אני ערב להם?", וטוען שהם אינם יהודיים מבחינה תרבותית וזיקתם למדינת ישראל

לונדון מכה שוב: למה לנו לסייע לישראלים בחו"ל
ירון לונדון צילום: מתוך שידורי כאן 11

בעקבות החשש שרוסיה תפלוש לאוקראינה, ממשלת ישראל שבה וקוראת לישראלים השוהים באוקראינה לחזור ארצה, זאת בשל היותה מדינת ישראל כמדינת היהודיים.

ירון לונדון, איש תקשורת בעברו המזוהה עם השמאל, כופר בגישה שהמדינה צריכה לדאוג ליהודיים שנמצאים בניכר. בראיון ל'כאן 11' אמר, "למה אני ערב להם? זו הזדמנות לדון במוטת כנפי האחריות של מדינת ישראל לתפוצות היהודים, או היהודים-לכאורה בעולם כולו. למה אני צריך לדאוג להם?".

לדבריו: "האנשים האלה אינם יהודים, לא מבחינה תרבותית ולא מבחינת זיקתם למדינת ישראל, לציונות, להרצל". לגבי הישראלים ששם הוא אמר; "את הישראלים הזהירו, יש שם בערך 15 אלף ישראלים".

"חלק הם סטודנטים שלא רוצים להפסיד שנה של לימודי רפואה, ואנשי עסקים. ומצאו אפשרויות כלכליות באוקראינה. יש להם גם דרכון ישראלי, זו ספינת ההצלה שלהם, ולא צריך להשתדל במיוחד. יש להם שכל, אם רוצים לצאת משם – הם ייצאו".

לונדון אף טוען שהוא היה מעדיף להביא ארצה רופא בולגרי, ללא כל קשר ליהדות. "רעיון מדינת היהודים זה לקלוט או לבנות מדינה אוטונומית, מדינת לאום יהודית, שיש בה גם מיעוטים אחרים. אני מעדיף להביא לכאן מהנדס טילים או רופא בולגרי שרוצה לחיות כיהודי במדינת ישראל".

אוקראינה רוסיה ירון לונדון ישראלים בחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד