י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מגמה ברורה"

ניצלו את השבת: ההשתלטות הפלסטינית נמשכת

סייר הקרקעות של פורום עוטף ירושלים תיעד השתלטות ענק בלתי חוקית של פלסטינים על שטחי c, הפלסטינים בנו במקום מגרשי טניס וגני שעשועים, בשבת האחרונה סללו הפלסטינים כביש חדש ופרצו דרכים חדשות בסמוך לשמורת הטבע ואדי קלט ובמרחב היישוב מעלה מכמש, הפורום הגיש תלונה למינהל האזרחי. פורום עוטף ירושלים "דורשים מרשויות האכיפה לאכוף את החוק עוד היום ולהרוס את ההשתלטות החדשה"

ניצלו את השבת: ההשתלטות הפלסטינית נמשכת
ההשתלטות הפלסטינית צילום: פורום עוטף ירושלים

השתלטות ערבית חדשה באזור הכפר מיח'מאס ובמרחב היישוב מעלה מכמש. במהלך השבת האחרונה, תוך ניצול השבת, הגיעו פועלים פלסטינים עם כלי עבודה וסללו כביש גישה אספלט חדש על שטחי C, ופרצו דרכים חדשות בסמוך לוואדי קלט שבבנימין. בנוסף, בנו הפלסטינים במקום מגרשי טניס וגני שעשועים, הכול כחלק ממגמה אותה מקדמים ברשות הפלסטינית להשתלטות על שטחי c, בסביבת עוטף ירושלים וביישובי הסביבה.

בפורום 'עוטף ירושלים' ששם לעצמו כמטרה לשמור על הקרקעות באזור, הגישו תלונה דחופה למינהל האזרחי ולרשויות האכיפה באזור ודרשו להרוס את הכביש החדש, לחסום את דרכי העפר החדשות הבלתי חוקיות ולהרוס את הבניה הבלתי חוקית במקום. פגיעה זו מצטרפת למקרים נוספים באזור, ולניסיונות של הרשות הפלסטינית וערביי האזור להשתלט על קרקעות יישובי הסביבה ושטחי c, תוך פגיעה מכוונת בריבונות הישראלית באזור.

"סלילת הכביש החדש היא השתלטות נוספת על שטחים של מדינת ישראל" אומרים בפורום 'עוטף ירושלים'. "פעם אחר פעם אנו מזהים בניה בלתי חוקית של בתים וכבישים על שטחי C, הפעם תוך ניצול השבת, כאשר מדובר במגמה ברורה של הרש"פ להשתלט על עוד ועוד שטחים ואדמות מדינה ולפגוע בריבונות הישראלית באזור, המגמה שלהם לחנוק את עוטף ירושלים, ולחנוק את בירת ישראל. אנו דורשים מהמנהל האזרחי לטפל במהירות וביד קשה בעבריינות שפוגעת בריבונות של הישראלית תוך רמיסת שטחי ומרחבי הטבע של האזור המדהים של ואדי קלט. גם חאן אל אחמר התחיל ממבנה אחד בלתי חוקי, ומדרך בלתי חוקית אחת והתפתח, חייבים לעצור את זה שזה רק מתחיל", הוסיפו בפורום עוטף ירושלים.

נזכיר כי אתמול חשף פורום עוטף ירושלים כי בניגוד לחוק בשנתיים האחרונות הבנייה וההתפתחות בחאן אל אחמר ממשיכה, בניגוד לפסיקת בג"צ ולצווי הפסקת העבודה וההריסה במקום. בשנתיים אחרונות ע"פ התיעודים שמציגים בפורום נבנו מבנים חדשים ומבנים נוספים שודרגו. נזכיר כי החל משנת 2018 עומד חאן אל אחמר, אשר נמצא באדמות יישובי גוש אדומים-עוטף ירושלים, לקראת פינוי. בג"צ דחה את עתירת התושבים במקום וקבע כי יש לפנות את המאחז הבלתי חוקי. המשך הבניה במקום, אותה חשפו בפורום עוטף ירושלים, היא רמיסה של החלטות בג"צ והמשך הפרת החוק במקום.

רשות פלסטינית יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד