א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
איום בטייזר ואגרופים בפנים

"מה עשיתי לך?": שוטר שתקף נער בן 17 נאשם

שוטר נאשם בעבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה ממשית ושיבוש מהלכי משפט, זאת לאחר שהכה באלימות נער בן 17, רוכב אופניים, שנכנס לרחוב עם אופניו החשמליים נגד כיוון התנועה | כששב השוטר לתחנה, פרק את סרטוני מצלמת הגוף של שוטרת שעבדה עימו, ותייג אותם כ"לא רלוונטיים"

"מה עשיתי לך?": שוטר שתקף נער בן 17 נאשם
שוטרים. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד סאמר חמיד, סייר במשטרה, זאת לאחר שבמהלך פעילות אכיפה ברחבת שער ציון בבירה תקף קטין ושלף לעברו טייזר שלא לצורך.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הלה אדלמן, לפני כשנה וחצי רשם השוטר דוח תנועה לנער בן 17 שנכנס לרחוב עם אופניו החשמליים נגד כיוון התנועה. הנער התקרב לשוחח עם השוטר, אך זה תפס אותו, גרר אותו מצווארו ודחף אותו בשתי ידיו כנגד חזהו. בעוד המתלונן מנסה להתגונן, הנאשם הכה אותו באגרופים לאזור פניו.

הנער, כך לפי כתב האישום, נפל ארצה ואמר לשוטר "מה עשיתי לך?". למקום הגיעו עוברי אורח אשר עזרו לנער ובה בעת השוטר התרחק. הנער התקרב לכיוונו של השוטר, וביקש להבין מדוע תקף אותו.

בתגובה, שלף השוטר שלא לצורך את אקדח הטייזר שלו, כיוון אותו לכיוון המתלונן והזהירו שלא להתקרב אליו. בהגיעו לתחנה, פרק השוטר את סרטוני מצלמת הגוף של שוטרת שעבדה עימו, ותייג אותם כ"לא רלוונטיים", כל זאת על מנת שתקיפתו את הקטין לא תיחשף.

כתב האישום שהוגש במסגרת התיק - אשר נחקר על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים - מייחס לנאשם ביצוע עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה ממשית ושיבוש מהלכי משפט.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה התנהגות חריגה מעין זו שאינה עולה בקנה אחד עם נורמת ההתנהגות וערכי הארגון. עם פתיחת החקירה הוצא השוטר לחופשה כפויה, בהמשך נערך לו שימוע לצורך שקילת פיטוריו מהחייל. לאחר בחינת חומר החקירה ושמיעת טענות השוטר במסגרת שימוע, התקבלה החלטה על פיטוריו והוא פוטר כבר בחודש מאי 21".

כתב אישום אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד