א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לאחר התמיכה באוקראינה

הידרדרות ביחסים: רוסיה תקפה את ישראל

באופן חריג אחד מנציגי רוסיה באו"ם תקף אמש את ישראל על התוכניות שלה לפיתוח רמת הגולן, ואמר כי מדינתו אינה מכירה בריבונות הישראלית במקום: "היא חלק בלתי ניתן לערעור מסוריה". ההודעה הגיעה זמן קצר לאחר התמיכה הישראלית באוקראינה 

הידרדרות ביחסים: רוסיה תקפה את ישראל
נפתלי בנט/ולדימיר פוטין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הקרמלין

מתיחות בין ישראל לרוסיה על רקע הגינויים הישראלים של הפלישה הרוסית. אתמול (רביעי), שעות קודם הפלישה הרוסית, משרד החוץ הישראלי פרסם הודעת תמיכה באוקראינה. "ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה", נכתב.

זמן קצר לאחר מכן, סגן שגריר רוסיה באו"ם תקף באופן חריג את ישראל על התוכניות לחיזוק רמת הגולן שהממשלה מקדמת, במסגרת דיון במועצת הביטחון של הגוף העולמי.

הסגן, דימיטרי פוליאנסקי שמו, תקף את ישראל ואמר: "אנו מודאגים מהתוכניות המוכרזות של תל אביב להרחבת פעילות ההתנחלויות ברמת הגולן הכבושה, הסותרות ישירות את הוראות אמנת ז'נבה מ-1949".

"איננו מכירים בריבונות ישראלית על רמת הגולן שהיא חלק בלתי ניתן לערעור מסוריה", הוסיף. בהמשך פרסמה המשלחת הרוסית ציוץ המצטט את דבריו.

שר החוץ לפיד תקף הבוקר את רוסיה, ואמר כי ישראל מגנה את התקיפה: "הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי", אמר בהצהרה שנשא לתקשורת.

אם היחסים בין ישראל לרוסיה ימשיכו להידרדר, זה צפוי להשפיע על המשך התקיפות הישראליות בסוריה, שם רוסיה נותנת לישראל חופש פעולה.

רוסיה אוקראינה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד