י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מטילים אימה"

סחיטת חנויות הסלולר בריכוזים החרדים: "צפויים מעצרים נוספים"

המשטרה הודיעה כי ייתכנו מעצרים נוספים בפרשת סחיטת חנויות הסלולר במגזר החרדי | זאת לאחר מעצרו של המפקח לשעבר בוועדת הרבנים | אתמול תיאר נציג המשטרה כיצד פעל החשוד: "מאלתר הפגנות המסתיימות באלימות ונזק לאותו בעל חנות. בכך הוא גורם לכניעת בעלי החנויות" | המשטרה: "נמשיך לפעול נגד אלו המטילים אימה ופוגעים בשלום הציבור"

הפגנה נגד חנות בבני ברק
הפגנה נגד חנות בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

יממה אחרי מעצרו של המפקח הכללי לשעבר בוועדת הרבנים לענייני תקשורת, במשטרה מצהירים כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה. כפי שדווח אתמול, החשוד בשנות השלושים לחייו, נהג, כך לפי החשד, לסחוט באיומים בעלי חנויות סלולר במגזר החרדי. הוא אף חשוד בהיזק לרכוש, תקיפה סתם, השתתפות בהתקהלות אסורה והלבנת הון.

יצוין כי לפי גורמים בוועדה, החשוד שנעצר סיים את עבודתו בגוף הכשרות לפני מספר שבועות. כך או כך, מרבית העבירות המיוחסות לו התבצעו בזמן עבודתו בוועדה. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גורמים נוספים בוועדה נחקרו באחרונה במסגרת הפרשה. "חקירת המשטרה נמשכת וייתכנו מעצרים נוספים בהקשר זה", נמסר היום מהמשטרה.

אתמול האריך בית המשפט את מעצרו של החשוד בשבוע ימים. למרות שהכחיש את המיוחס לו, קבע בית המשפט כי הראיות שנאספו נגדו מעלות חשד סביר לביצוע העבירות.

• בכיר בוועדת הרבנים נעצר: חשוד בהתנכלות לבעלי חנויות

• סחיטה והלבנת הון: הוארך מעצרו של איש ועדת הרבנים

לפי המשטרה, במספר רב של הזדמנויות בחודשים האחרונים, סחט החשוד באיומים בעלי חנויות סלולר, תוך שהוא מציע להם לשלם לו סכומי כסף בתמורה לקבלת תעודת כשרות להפעלת החנויות. כמו כן, פעל החשוד לקבלת כספים מיבואנים ומשווקים של מוצרי סלולר, כנגד מתן תעודת כשרות, מבלי לדווח על הכנסותיו.

נציג המשטרה, רס"מ ברק דהודי, אמר במהלך הדיון כי החשוד "מונה על ידי חברי ועדת הרבנים כמשגיח בחנויות לפני שנתיים, אך עם הזמן וככל הידוע, הוא לקח את המושכות והחל לנהל עסק עצמאי תוך שהוא מהלך אימים על בעלי החנויות, בדרישה שייקחו תעודת הכשר ויעמדו בדרישות"

"כשבעל החנות לא מסכים", הסביר נציג המשטרה, "זה יוצר לו נזקים כלכליים משמעותיים. החשוד מאלתר הפגנות הגורמות לאלימות ונזק לאותו בעל חנות. כך הוא גורם לאותו בעל חנות עד להכנעתו ולפיכך מקבל את התכתיבים. החשוד החל לפעול עצמאית מבלי שתהיה לו סמכות, כספים שהתקבלו מטעם חברות המייבאות את המכשירים של אותן חברות, במקום להפקיד את הכסף לעמותת הרבנים ישנם מקרים שמכניסים לחברה בבעלותו, יש לו עסק מורשה או לחשבונו הפרטי. אדגיש כי בפועל הוא מאיים בצורה מרומזת או ישירה על בעלי החנויות - שאם לא יענו לתכתיבים, הם יספגו הפגנות. אותן הפגנות שהם סופגים, גורמות לאלימות ונזק לרכוש".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אלו המטילים אימה ופוגעים בשלום הציבור, מובילים הפרות סדר והתפרעויות אלימות וגורמים נזק לרכוש נגד בעלי עסקים הפועלים כחוק".

עורכי הדין שלמה חדד ואיתי כהן ממשרד כהן חדד ושות' מסרו: מדובר בהארכת מעצר ראשונה. מרשנו מסר גרסה סדורה במשטרה ולפיה דחה את כל המיוחס לו. המשטרה מנסה בכל דרך אפשרית ליחס לו דברים שלא ביצע מעולם והדברים יתבהרו בהמשך ההליך.

 

ועדת הרבנים לענייני תקשורת חנות סלולר סחיטה הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד