י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המעצרים בישיבת חומש

האברכים ותלמידי הישיבה שוחררו: "מהלך פסול"

למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרם, בית המשפט שחרר בתנאים מגבילים את תלמידי ואברכי ישיבת חומש שנעצרו בחשד לתקיפת חיילים ופלסטינים

האברכים ותלמידי הישיבה שוחררו: "מהלך פסול"
עצורי חומש מובאים לבימ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט שחרר היום (רביעי) בתנאים מגבילים את תלמידי ואברכי ישיבת חומש שנעצרו לפנות בוקר ע"י המשטרה. עורכי הדין נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו שמייצגים את החשודים מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה: "מהלך פסול שנועד למראית עין וצרכים פוליטיים"

כפי שדווח הבוקר, המשטרה עצרה שמונה בחורים ואברכים מישיבת חומש, בחשד שתקפו חיילי צה"ל ופלסטינים לפני כחודש בשומרון. הם חשודים כי הגיעו לעמדה צבאית בכוונה לעבור דרכה, ובעת שהחיילים מנעו את מעברם של חלקם, החלו להתעמת עימם וניסו לעבור בכוח, תוך שהם דוחפים ותוקפים את החיילים ופלסטיניים באזור.

בפשיטה שביצעו בלשי ימ"ר (היחידה המרכזית) של מחוז ש"י, על פי צו בית משפט, נעצרו גם פצועי הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל לפני כחודשיים. לפי הישיבה, אחד הבחורים נעצר בביתו, כשהיום צפויה להתקיים חתונת אחיו.

מהישיבה נמסר כי לפנות בוקר פשטו כוחות משטרה גדולים על בתיהם של בחורי ואברכי ישיבת חומש ו"ביצעו גל מעצרים נרחב". בישיבה טוענים כי בוגר הישיבה שנמצא כעת בשירות צבאי נעצר בבסיס בו הוא משרת.

עו"ד עדי קידר מתח ביקורת על התנהלות המעצרים: "בית המשפט דחה היום את בקשת להאריך את מעצרם של החשודים ב-10 ימים והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. אנחנו נלמד את ההחלטה ונערער על עצם התנאים ולא נפסיק ולא נעצור את הפעולות נגד התיק הזה עד שהוא ייסגר לחלוטין. היה פה מהלך פסול מצד המשטרה, המעצר הזה כולו, כחודשיים לאחר האירוע הקשה בו נרצח חברם לישיבה היה אך ורק למראית עין ומסה לשרת מטרות של פוליטיקה ומערב את המשטרה בדברים שאינם צריכים לקרות".

עו"ד נתי רום הביע סיפוק על פסק הדין שניתן: "אנחנו שמחים כי בית המשפט החליט לשחרר את כל העצורים, ועל הודעת משטרת ישראל כי אין בכוונתה לערער על החלטה זו. בזמן הדיון גם הובאה אמירה מצד המשטרה שחלק מהעצורים נעצרו כתרגיל חקירתי, כאשר לאחר מכן מיהרו להכחישה".

ישיבת חומש מבצע מעצרים מעצרים ליליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד