י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחאת 'הפלג הירושלמי'

המשטרה נערכת: אלפים יפגינו בירושלים בעקבות מעצר האברך

הדיון בבית הדין הצבאי בעניינו של האברך תושב בית שמש, שנעצר בסוף השבוע, הסתיים ללא הכרעה | אחר הצהריים צפויה הפגנה סוערת בהשתתפות אלפים מאנשי 'הפלג הירושלמי' | במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים, צפויים עומסי תנועה כבדים

המשטרה נערכת: אלפים יפגינו בירושלים בעקבות מעצר האברך
הפגנת הפלג הירושלמי בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אנשי 'הפלג הירושלמי' צפויים להפגין אחר הצהריים (ראשון) בירושלים, בעקבות מעצרו של תושב בית שמש המגודר כמשתמט מצה"ל. במחוז ירושלים של המשטרה נערכים כבר בשעה זו בכוחות מתוגברים לקראת המחאה שתחל בסביבות 16:30 בצומת הרחובות שרי ישראל – יפו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. האברך הקנאי, אב לחמישה ילדים, נעצר בבית שמש לאחר שלפי החשד הסיר שלטי נשים ברחבי העיר. גורמים ב"וועדה להצלת עולם התורה" העריכו כי צפויה הפגנה סוערת. אוטובוסים ובהם מאות מפגינים צפויים לצאת מכמה ערים ברחבי הארץ.

ההפגנה תיערך אחרי שבדיון שהתקיים בעניינו של העצור, האברך שמחה בונם טייטלבוים, התקשתה השופטת בבתי הדין הצבאי בהכרעה, זאת לאחר דיון ארוך בן מספר שעות. ההכרעה בעניינו תינתן בשעות הערב או מחר.

בהודעת 'הפלג' בסוף השבוע נאמר כי "עקב מעצרו הנפשע של האברך החשוב הרב שמחה בונם טייטלבוים בשעות הבוקר על ידי שלטונות הצבא - בעוון לימוד תורה, התכנסו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונם של גדולי התורה שליט"א, ושמעו מהם את ההוראה ברורה והנחרצת: "להרעיש עולם ומלואו על ביזוי כבוד התורה ולומדיה, ועל המשך חקיקת חוק הגיוס – חוק השמד".

מ"הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר: "נצא בהמונינו למחות ולהרעיש עולם ומלואו על המשך ביזוי לומדי התורה בחסותם המלאה של הפוליטיקאים החרדים, שנתנו יד לחוק השמד הנורא הכולל בתוכו פיתויים יעדים ומכסות גיוס בתוככי בתי המדרש והכוללים, וזאת בניגוד מוחלט לדעת כל גדולי ישראל שליט"א וזצ"ל. נהיה שם כולנו כדי להכריז קבל עם ועולם כי 'ידיכם שפכו את הדם הזה', וכי התורה לא תהא מוחלפת".

הפלג הירושלמי הפגנות הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד