כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בוועדת הפנים

פתרון ליוקר המחיה? דרישה לחדש את כרטיסי המזון הנטענים

בדיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת פנה ח"כ יעקב אשר בדרישה לחדש את חלוקת כרטיסי המזון, "זה סיוע בפינצטה למי שזקוק לכך" | לדברי אשר הכרטיסים שחולקו בשנה שעברה "הצילו משפחות מחרפת רעב"   

פתרון ליוקר המחיה? דרישה לחדש את כרטיסי המזון הנטענים
סופרמרקט צילום: Nati Shohat/Flash90

ח"כ אשר דרש לבחון את החזרת כרטיסי המזון: ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שני) בבקשת ח"כ אשר לבחון את האפשרות לחדש את חלוקת הכרטיסים הנטענים לרכישת מזון ומוצרים חיוניים למשפחות מוחלשות, מהלך שיזם אריה דרעי בשעתו כשר הפנים, וזאת כפתרון ממוקד להשלכות יוקר המחיה.

בדברי ההסבר אותם צירף לבקשת הדיון, כתב ח"כ אשר כי "בשנה שעברה חולקו ע"י משרד הפנים כרטיסים נטענים לרכישת מזון ומוצרים חיוניים לאוכלוסיות העונות על תנאי הזכאות שנקבעו ע"י משרד הפנים, כשמדובר במשפחות המוחלשות ביותר בחברה הישראלית. כרטיסים אלו הצילו את אותן משפחות מחרפת רעב".

ח"כ אשר אף התייחס ליוקר המחיה שהאמיר בחודשים האחרונים: "עם גל ההתייקרויות שעובר על המשק בימים אלה ומביא לכך שמשפחות רבות אינן יכולות לקנות מצרכי מזון ומוצרים חיוניים ביותר, חלה חובה ממשלתית לפקוח לדאוג לביטחון תזונתי עבור אותן משפחות וילדיהן".

בפתח דבריו פנה ח"כ אשר ליו"ר הוועדה ח"כ טאהא; "בממשלה הקודמת השר דרעי יזם את חלוקת כרטיסי המזון, זה עזר לכל האוכלוסיות. היום יש ממשלה שאם יש בה נציגים לחלשים זה רק המפלגה שלכם, כל השאר לא בעניין, השכבות החלשות לא מעניינים אותם. פה צריך מישהו שירים את העניין הזה, שיהיה אכפת לו הנושא של עזרה לחלשים".

אשר המשיך את דברו ליו"ר הוועדה: "היום אנחנו ביוקר מחיה פי כמה והמצב בכלכלה לא טוב. הפעם אתם צריכים להרים את הכפפה, אנחנו מפלגת יהדות התורה וש"ס נרתמנו לעניין הזה בפעם הקודמת, ייצגנו בכך גם את הערבים. עכשיו אתם בקואליציה, אז כעת אתם צריכים להירתם לעניין. אנחנו ערב חגים והסיוע נצרך עוד יותר", סיים אשר.

 

חכ יעקב אשר וועדת הפנים מזון כרטיסי יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד