ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"אין דירות פנויות"

ישראל לא ערוכה: איפה יגורו העולים החדשים?

בשבוע הבא יתכנס צוות מיוחד בנושא פתרונות דיור עבור עשרות אלפי העולים שצפויים להגיע בזמן הקרוב מרוסיה ואוקראינה, בשל המלחמה | כרגע נראה כי ישראל כלל לא ערוכה לקלוט אותם. "צריכים לבנות בשיטות מהירות ויש כאלה בארץ ובעולם"

ישראל לא ערוכה: איפה יגורו העולים החדשים?
החניון בנוף הגליל לטובת פליטי אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

עשרות אלפי עולים, כך על פי ההערכות, צפויים לעלות למדינת ישראל בתקופה האחרונה מרוסיה ומאוקראינה בשל המלחמה במזרח אירופה. ישראל צריכה להיערך לכך בכמה היבטים.

אחד מהיבטים הוא היבט הדיור, כך שישראל צריכה להיערך שלא יהיה מחסור דירות. בשבוע הבא יתכנס לראשונה צוות מיוחד בנושא פתרונות הדיור עבור העולים מרוסיה ואוקראינה, ובו צפויים להשתתף נציגי משרד האוצר, משרד הפנים ומשרד השיכון.

בימים אלה משרד השיכון בשיתוף עם משרד ראש הממשלה ורשות מקרקעי ישראל מכינים תוכנית להקמת 50 אלף יחידות דיור חדשות. ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ, שמשמש יועץ חיצוני לממשלה בסוגיה זו, אומר בשיחה עם "ישראל היום": "מדינת ישראל לא ערוכה לאירוע כזה, למדינה אין היום עשרות אלפי דירות פנויות. להערכתי, אנחנו מדברים על סדר גודל של כמאה אלף עולים כבר בחודשים הקרובים".

לדבריו, "שתי העליות הגדולות הקודמות נכשלו בהיבט של הטיפול בנושא הדיור והנושא החברתי - עצם השיכון של העולים במעין מחנות שנבנו עבורם גרם לקשיי קליטה והשתלבות, לכן לדעתי אסור לבנות היום דברים זמניים כדי לשכן שם את העולים".

מלחמת אוקראינה רוסיה דירות פליטים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד