כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מתוך סולידריות"

בקרוב רחוב בישראל על שם זלנסקי? "גאים שהוא יהודי"

חבר מועצת העיר חיפה הגיש הצעה לסדר לפיה רחוב בעיר הצפונית יקרא על שם נשיא אוקראינה. "הנשיא לא נטש את עמו ברגע קשה, והציל את עצמו ואת משפחתו, אלא הוביל את ההתנגדות ההרואית של העם האוקראיני"

בקרוב רחוב בישראל על שם זלנסקי? "גאים שהוא יהודי"
זלנסקי בנאומו צילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קארטניק, פנה לראש העירייה עינת קליש בבקשה לקרוא לאחד הרחובות בעיר על שם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. כך דווח ב"חדשות חיפה והקריות".

בהצעה לסדר שהגיש חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קארטניק, הוא אומר כי "כבר עשרה ימים שתושבי אוקראינה עומדים כנגד התוקפנות הרוסית האכזרית. חיילים זרים כבשו חלק משטחה של אוקראינה, מפציצים והורסים באופן שיטתי אזורי מגורים, מבני תעשייה, תופסים תחנות כוח גרעיניות וכו'".

עוד הוא הוסיף כי "במצב זה, התנהגותו האמיצה של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי זוכה לכבוד רב. הנשיא לא נטש את עמו ברגע קשה, והציל את עצמו ואת משפחתו, אלא הוביל את ההתנגדות ההרואית של העם האוקראיני".

"למרות למספר ניסיונות התנקשות על חייו, הוא נשאר בתפקידו כסמל לשלטון שנבחר כדין. כך באופן התנהלות זה, בעצם ביטל זלנסקי את תוכניות התוקפים להכריח אותו לברוח ובתירוץ של ואקום שלטון חוקי לייצא ממשלת בובות לאוקראינה".

"לנשיא זלנסקי יש היום תמיכה אדירה לא רק מתושבי אוקראינה, אלא מהעולם הדמוקרטי כולו, כולל חלק ניכר מהישראלים. אנחנו גאים במיוחד בעובדה שזלנסקי הוא יהודי. יתרה מכך, הוא היהודי הראשון שכיהן בתפקיד נשיא מדינה אירופית וממלא את חובותיו בכבוד."

"לחיפה יש קשרי ידידות ארוכי שנים עם תושבי אוקראינה. אחת הערים הגדולות באוקראינה, אודסה, הינה עיר תאומה של חיפה. כיום, תושבי חיפה, ולא רק עולים מאוקראינה, תומכים ועוזרים באופן פעיל לתושבי אוקראינה – הם אוספים ושולחים חבילות הומניטריות, תרופות וכו', ולאורך כל הדרך, מפעילים לחץ על ממשלת ישראל לתמוך בצורה יעילה יותר באוקראינה".

את מכתבו סיים קארטניק: "אני מציע בשם הסולידריות עם תושבי אוקרינה תוך שימת דגש על התנהגותו האמיצה של הנשיא וולודימיר זלנסקי. לקרוא לאחד מרחובות חיפה, רצוי החלק העליון של רחוב הפרסים, על שם "הנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי".

ולדימיר זלנסקי חיפה עינת קליש רותם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד