כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ממשיך לפנות ליהודים

אחרי הכנסת: המקום בישראל שזלנסקי רוצה לנאום

נשיא אוקראינה ביקש ממוזיאון לזכר השואה 'יד ושם' לנאום בפני אנשיהם בעקבות המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, זאת לאחר שהגיש בקשה דומה לכנסת. במוזיאון ידונו בשבוע הבא בפרטי ההצעה עם שגריר אוקראינה בישראל

אחרי הכנסת: המקום בישראל שזלנסקי רוצה לנאום
זלנסקי בנאומו צילום: באדיבות המצלם

ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, ממשיך בניסיונו לנאום בישראל באופן דיגיטלי, כדי לספר על המתחרש במלחמה בין אוקראינה לרוסיה ולפנות לעם היהודי לקבלת עזרה.

הוא פנה היום (חמישי) למוזיאון לזכר השואה 'יד ושם', וביקש לפי הדיווח ב"מעריב" לנאום בפני אנשי המקום. במוזיאון הודיעו כי ההצעה תעלה לדיון בפגישה שתתקיים עם שגריר אוקראינה בישראל ביום ראשון.

בתוך כך, יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי שוחח היום עם שגריר אוקראינה בישראל איבגן קרוניצ'וק לבקשתו של השגריר. במהלך שיחתם חזר יושב-ראש הכנסת לוי על הזמנתו לנשיא אוקראינה זלנסקי לנאום בפני חברי הכנסת באמצעות שיחת וידאו מרחוק כפי שביקש. יושב-ראש הכנסת חזר ואמר כי יהיה זה לכבודה של הכנסת לארח את הנשיא זלנסקי לנאום בפני כלל חברי הכנסת.

שגריר אוקראינה הבטיח כי יעביר את תשובתו החיובית של יו"ר הכנסת לפנייתו של הנשיא זלנסקי וסוכם כי ייקבע מועד לנאום וידאו רשמי מרחוק בפני כלל חברי הכנסת באמצעות זום בימים הקרובים.

במהלך שיחתם הודה שגריר אוקראינה על ההבהרה שיצאה למידע הכוזב שפורסם בתקשורת, לפיו יושב-ראש הכנסת סירב כביכול לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת ושמח על ההזמנה כפי שהופיעה במכתב שנשלח אליו.

אמש פורסם כי זלנסקי ביקש גם לנאום בפני חברי הכנסת במשכן בירושלים. ב"וואלה" דיווחו כי שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ'וק העביר את הבקשה של זלנסקי ליו"ר הכנסת מיקי לוי.

גורמים בכנסת טוענים כי השגריר הגיש את הבקשה לנאום זלנסקי יממה לפני היציאה לפגרה ולצורך נאום שכזה נדרש לכנס את הכנסת באופן מיוחד בזמן פגרה ולזמן את החברים. 

בדיווח נכתב כי לוי שיגר תשובה לשגריר האוקראינה בה הסביר לו כי לא ניתן לכנסת את הכנסת באופן מיוחד. אך הוא מכחיש.

ולדימיר זלנסקי יד ושם מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד