כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סנקציות חדשות

ביידן בהצהרה תוקפנית: "נמחץ את כלכלת רוסיה"

המערב ממשיך בסנקציות על רוסיה, ומחליט להרחיב אותן ולשנמך את יחסי המסחר את רוסיה, ולא יגדירו אותה עוד כ"מדינה מועדפת". נשיא ארצות הברית אמר כי מטרתם היא למחוץ את הכלכלה הרוסית והזהיר את פוטין משימוש בנשק כימי

ביידן בהצהרה תוקפנית: "נמחץ את כלכלת רוסיה"
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

המלחמה בין אוקראינה לרוסיה ממשיכה להתרחש בשטחם של האוקראינים, אך במקביל גם המלחמה הכלכלית נמשכת. המערב מודיע על הרחבת הסנקציות נגד הרוסים.

במסגרת העיצומים החדשים המעצמות החברות בארגון המדינות המתועשות - בהן גם קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה - את יחסי המסחר את רוסיה, ולא יגדירו אותה עוד כ"מדינה מועדפת".

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא אמש (שישי) הצהרה תוקפנית נגד רוסיה, ובה הרחיב על הסנקציות, שדרושות בארה"ב את אישור הקונגרס. הוא אמר כי הוא יטיל גם סנקציות חדשות שייאסרו לייבא מרוסיה יהלומים לא-מסחריים, מאכלי ים כמו קוויאר ומוצרי אלכוהול כמו וודקה.

ביידן הודיע כי יאסור גם על חברות אמריקניות לייצא לרוסיה מוצרי יוקרה, כמו שעוני יד, מכוניות פאר ותכשיטים, פריטים ששווי המסחר בהם מדי שנה עומד על כחצי מיליארד דולר.

הוא הצהיר על המטרה: "נמחץ את כלכלת רוסיה". הוא אמר שהסנקציות החדשות מהוות "מכה" נוספת עבור רוסיה, ומכלול הסנקציות עליה "מוחצות" את הכלכלה רוסית.

ביידן גם הזהיר את פוטין מפני שימוש מאפשרות של שימוש בנשק כימי נגד אוקראינה: "נגבה מפוטין מחיר כבד אם ישתמש בנשק כימי".

ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד