י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"ננצח איתכם או בלעדיכם"

שר ההגנה האוקראיני מזהיר: פגיעה ביחסים עם ישראל

לקראת קרע ביחסים? שר ההגנה של אוקראינה תוקף את מדיניות הניטרלית שנוקטת בה ישראל, ומזהיר כי היא תביא לפגיעה עמוקה ביחסים והאמון בעתיד בין אוקראינה לישראל. "מה אתם יכולים לעשות? אתם מאוד משפיעים בארצות ובאזור שלכם"

שר ההגנה האוקראיני מזהיר: פגיעה ביחסים עם ישראל
הנשיא זלנסקי ושר ההגנה רזניקוב צילום: צבא אוקראינה

הביקורת בממשל האוקראיני על ישראל נמשכת. שר ההגנה האוקראיני, אלכסי רזניקוב, תוקף את המדיניות הניטרלית שנוקטת ישראל, ומזהיר מפני איבוד האמון בין שתי המדינות.

בסרטון וידאו שהפיץ בסוף השבוע ברשתות החברתיות, דווח באתר "וואלה", אמר אלכסי כי העובדה שישראל לא נוקטת עמדה ברורה נגד הפלישה הרוסית תגרום לפגיעה באמון עם אוקראינה בשנים הקרובות.

"ישראל מגלה ניתוק בלתי מוסבר וחוסר רצון לבחור צד במלחמה באוקראינה. זה יגרום לחוסר אמון הולך וגובר עוד הרבה מאוד שנים (עם אוקראינה) כי אנחנו ננצח - אין ספק. איתכם או בלעדיכם", אמר בביטחון.

עוד הוא הוסיף: "מה אתם יכולים לעשות? אתם מאוד משפיעים בארצות ובאזור שלכם. בישראל אתם יכולים להביע את עמדתכם בצורה אקטיבית יותר".

מוקדם יותר היום אמר הנשיא זלנסקי כי הוא הציע לראש הממשלה נפתלי בנט לקיים את השיחות עם רוסיה בירושלים, כך לפי הדיווח באתר רויטרס. "אני מאמין שבנט יכול לשחק תפקיד חשוב", אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב.

"זאת משום שישראל היא מדינה עם היסטוריה שיש בה הרבה מקבילות למצב שלנו. בנוסף, יש בה אוכלוסייה גדולה של עולים מאוקראינה, מרוסיה ומבלארוס", ציין.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד