ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"פיגוע אנטישמי"

יהודייה הותקפה בגרמניה: "הייתי בהלם; בוכה כל הזמן"

אסנת סיירה יחד עם בעלה בסביבת גן החיות של ברלין, אלא שלפתע גרמני הגיח ותקף אותה ללא סיבה: "כנראה שמע אותנו מדברים בעברית. זה היה חד משמעית פיגוע אנטישמי" | היא סיפרה על הנזקים: "נשבר האף; התעלפתי מעוצמת המכה"

יהודייה הותקפה בגרמניה: "הייתי בהלם; בוכה כל הזמן"
אילוסטרציה צילום: unsplash

יהודייה וישראלית בשם אסנת, מנהלת תפעול בחברת מחשבים לתעשייה הביטחונית בת 54 מתל אביב, הותקפה במסגרת פיגוע אנטישמי ברחובות ברלין שבגרמניה.

אסנת סיירה יחד עם בעלה סמוך לתחנת הרכבת הנקראת על שמם ביום שני האחרון בשבוע שעבר. "לרגע נעמדתי כדי להסתכל בגוגל מפות, ובעלי המשיך כמה צעדים קדימה. פתאום, כאילו משום מקום, הגיע בחור ממולי או מהצד, נתן לי אגרוף חזק בפנים בלי להגיד מילה", היא מספרת לוואלה.

"מצאתי את עצמי על הרצפה, אולי התעלפתי מעוצמת המכה, נעשה לי שחור, הפנים התמלאו לי בדם, נפתחה לי הרקה בצד הראש, ירד לי דם מהאף שהרגשתי מיד שנשבר לי".

בליל שלישי עלו בני הזוג לטיסה, אסנת הלכה להיבדק בבית החולים שיבא תל השומר ולדבריה אכן התברר כי האף נשבר ממכת האף. "אני פורצת בבכי פעם אחר פעם כשאני חושבת על מה שקרה. לא מצליחה לעצור את הדמעות. אמא שלי בעצמה הייתה ברלינאית שעברה את המלחמה במקום מסתור".

היא מספרת: "אבא שלי מהולנד, גם הוא ניצול שואה ששרד את מחנה בוכנוולד. הייתי בברלין כמה פעמים עם אמא כשהייתי ילדה, לבקר קרובים וחברים שעוד היו לה בעיר. הפעם נסעתי ככה להנות עם בעלי שלו זו הפעם הראשונה".

"זה היה חד משמעית פיגוע אנטישמי", מדגישה אסנת. "זה היה במטרה לפגוע בישראלים או יהודים. זה קלקל לנו את כל הטיול. הייתי בהלם ואני עדיין מרגישה בהלם. אני מרגישה מושפלת. עוד לא יצאתי מזה. אני רוצה לבכות כל הזמן".

אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד