י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אינו ראוי לאמון שלנו"

מתקפת הטילים: דרישה בארה"ב לסיים השיחות עם איראן

מחוקקים ובכירים אמריקאים לשעבר הגיבו למתקפת טילים בליסטיים איראניים על הקונסוליה האמריקנית בארביל בצפון עיראק, ודרשו להפסיק את שיחות הגרעין עם איראן

מתקפת הטילים: דרישה בארה"ב לסיים השיחות עם איראן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

הלילה נורו 12 טילים בליסטיים לעבר העיר ארביל בצפון עיראק, הטילים כוונו לבניין החדש של הקונסוליה האמריקנית ולאזור המגורים הסמוך, אך רק גרמו לנזק מהותי בלבד ואזרח אחד נפצע, כך מסר משרד הפנים הכורדי ביום ראשון.

משמרות המהפכה של איראן פרסמו ביום ראשון הצהרה על נטילת אחריות על התקפות טילים נגד "מרכזים אסטרטגיים ישראליים" בעיר ארביל, הצפונית, אוטונומיה כורדית בעיראק. מחוקקים ובכירים אמריקאים לשעבר הגיבו על התקיפה, וקראו לביידן להפסיק את השיחות על הגרעין המתנהלות בימים אלה בווינה בירת אוסטריה.

גבריאל נורוניה, פקיד לשעבר בדסק איראן במחלקת המדינה, אמר לערוץ הטלוויזיה Iran International : "הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס מסכימים, כי אסור לביידן להמשיך בשיחות עם איראן בזמן שהם תוקפים את הבסיסים שלנו בעיראק".

פקיד אחר בממשל האמריקני לשעבר רוברט גרינוויי, שהיה חלק מצוות המשא ומתן להסכמי אברהם, אמר: "האם זה יותר מדי לבקש מאיראן לחדול מאיומים על אזרחי ארה"ב ולהמשיך במשא ומתן או ליהנות מכל היתרונות של ההסכם? או שאנחנו מחשיבים משטר שכל כך מחויב להרוג עוד אמריקאים שאינו ראוי לאמון שלנו, שולל את כדאיותה של כל עסקה?".

בחודשים האחרונים כבר התרחשה מתקפה של בסיס א-תנף האמריקני בגבול בין סוריה לעיראק בתגובה על תקיפה שיוחסה לישראל, שלפי הדיווחים, היו בה הרוגים למיליציות הפרו איראניות. תזכורת קלה: בחודש אוקטובר האחרון מיליציות פרו איראניות תקפו את הבסיס האמריקני הגדול א-תנף בגבול סוריה - עיראק בתגובה על תקיפה שיוחסה לישראל במדבר הסורי שהובילה למותם של פעילים במיליציות הפרו איראניות. כלומר השיטה הזאת של להגיב נגד ארה"ב בתגובה על פעולה של ישראל כבר נוסתה. כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

עימות איראן ישראל איראן הסכם גרעין ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד