כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד מיוחד

לאחר שנורו 12 טילים: ארביל שבעיראק חוזרת לשיגרה • צפו

לאחר הירי שבוצע אמש בשעות הלילה לעבר העיר ארביל שבעיראק על ידי איראן, יצא א. ידידו של יצחק כרמלי לתעד את העיר שחזרה לשגרה לאחר הלילה הרועש • צפו

לאחר שנורו 12 טילים: ארביל שבעיראק חוזרת לשיגרה • צפו
ארביל צילום: מתוך הסרטון

שעות ספורות אחרי שנורו 12 טילים איראניים מדויקים לעבר מבנה בעיר ארביל שבעיראק, ואחרי שמשמרות המהפכה הודיעו רשמית שהתקיפה בוצעה כנגד "בסיסים ישראליים סודיים" כנקמה, יוצא א. ידידו של יצחק כרמלי, לתעד את העיר שחזרה מהר לשגרה.

יצויין כי ע"פ מקורות זרים, שליחי המוסד פעילים באופן קבוע באוטונומיה הכורדית הנמצאת בשטחה של עיראק.

כזכור כלי תקשורת ערביים ועיראקיים דיווחו הלילה על פיצוצים עזים בעיר ארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק. לפי כלי תקשורת המזוהה עם המיליציות הפרו איראניות בעיראק מדובר במטח רקטות לעבר בסיס אמריקני.

לפי שעה, לא ברור מהיכן נורו הרקטות ואין אישור שהן אכן נורו מאיראן. אך הירי הרקטי הכבד על ארביל מתרחש ברקע האיומים של איראן להגיב על הרג שני הקצינים של משמרות המהפכה של איראן בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק לפני פחות משבוע.

בחודשים האחרונים כבר התרחשה מתקפה של בסיס א-תנף האמריקני בגבול בין סוריה לעיראק בתגובה על תקיפה שיוחסה לישראל, שלפי הדיווחים, היו בה הרוגים למיליציות הפרו איראניות.

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח כי הטילים ששוגרו לעבר ארביל שוגרו מאיראן ומדובר בתגובה של איראן על הרג שני קציני משמרות המהפכה של איראן בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. לפי שעה, באיראן אין אישור לדברים.

יש לציין שבכלי תקשורת פרו איראניים כבר מתחילים להפיץ שמה שהותקף הם שני מרכזים של המוסד בארביל. לדיווח הנ"ל אין אישור מכל מקור אחר ומהימנותו מוטלת בספק. אבל אין ספק שזה נראה כמו ניסיון לבנות נרטיב. כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

גם בכלי תקשורת ערביים נוספים דווח שמדובר בנקמה על הרג שני הקצינים האיראנים בתקיפה הישראלית בדמשק לפני כמה ימים. ‏

תזכורת קלה: בחודש אוקטובר האחרון מיליציות פרו איראניות תקפו את הבסיס האמריקני הגדול א-תנף בגבול סוריה - עיראק בתגובה על תקיפה שיוחסה לישראל במדבר הסורי שהובילה למותם של פעילים במיליציות הפרו איראניות. כלומר השיטה הזאת של להגיב נגד ארה"ב בתגובה על פעולה של ישראל כבר נוסתה. כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

יצחק כרמלי עיראק טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד