כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חיים יהודיים שוקקים

במדינות המפרץ החלו באפיית מצות; עליה של 20 אחוז

אפיית המצות הקהילתית הראשונה הגיעה למדינות המפרץ באמצעות 'איגוד הקהילות היהודיות במפרץ'. המצות מתוצרת מקומית מגיעות לשיא של 350 קילו אפיה רק למקומות מסוימים, שאר הקהילות אופות יחד | עליה של 20 אחוז בביקוש למצות לפסח תשפ"ב, לעומת הכמות שיוצרה בשנה שעברה

במדינות המפרץ החלו באפיית מצות; עליה של 20 אחוז
מצה מקומית במפרץ צילום: באדיבות המצלם

איגוד הקהילות היהודיות במפרץ, שמאגד את הקהילות היהודיות המפתחות את החיים היהודיים במספר מדינות מוסלמיות וערביות, החל באפיית מצות למספר מדינות לקראת חג הפסח.

האיגוד גם דאג למשלוח של 350 קילוגרם של מצה לחלוקה ברחבי המדינות ליהודים שנמצאים במדינות הללו, עלייה של כמעט 20 אחוז בהשוואה לפסח שעבר. ה-350 קילו זה רק לאנשים שנמצאים במקומות רחוקים כמו חיילים וכו', הקהילות כמובן אופות בתוך הקהילות עצמן לכל אלפי היהודים, "ככל שהחיים היהודיים במפרץ ממשיכים בעלייתם ההיסטורית, יש צורך גדול יותר במצות מאשר בשנים עברו", אומר הרב של האיגוד ד"ר אלי עבאדי. "המטרה שלנו ביצירת האיגוד הייתה לחלוק משאבים בין הקהילות באזור, ועל ידי הבאת מצות ואפייה מקומית במדינות מסוימות, יותר יהודים יוכלו ליהנות מהנוחות לחגוג כאן את חג הפסח השנה".

"אנחנו מאוד נרגשים לאפות מצות עם הקהילות שלנו השנה, זה משהו שחלק נהגו לעשות בנפרד בעבר, אבל השנה נוכל להביא משפחות וילדים להשתתף במצווה הזו", אמר נשיא האיגוד, אברהים נונו. "ראינו זרם של יהודים שעברו לגור במדינות המפרץ במהלך השנה האחרונה, ואנו מצפים למספר חידושים לפסח במדינותינו גם השנה, אנו נרגשים לקבל ביקוש מוגבר למצות, כדי לשלוח יותר מצות השנה מאי פעם".

האיגוד שם לו למטרה לחזק את החיים היהודיים במפרץ ולספק שירותי דת וכשרות לחברי הקהילות וליהודים ששוהים באזור, ובהם גם החיילים היהודים בצבא ארה"ב שמשרתים במפרץ הפרסי, ולדברי האיגוד מדובר במאות כאלה.

איגוד הקהילות היהודיות במפרץ (AGJC) הוא ארגון הגג של הקהילות היהודיות אשר בונות ומעצימות את החיים היהודיים באזור, סעודיה, קטאר, כווית, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, בעוד כל קהילה עצמאית, יש להם מטרה וחזון משותפים, שהחיים היהודיים ישגשגו במפרץ לטובת התושבים והמבקרים כאחד.

אפיית מצות נסיכויות המפרץ איגוד הקהילות היהודיות במפרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד