ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שוטרים סמויים בערים החרדיות

"לא תעמוד על דם רעך": קריאת הרבנים נגד השימוש בנפצים

לראשונה חתמו רבנים על 'גילוי דעת' של הרב הראשי למשטרה בנושא בטיחות ומניעת אסונות | בד בבד, במשטרה סיימו את ההיערכות לקראת פורים: ברחבי הערים החרדיות יפעלו שוטרים סמויים וגלויים בשיתוף הרשויות המקומיות במטרה לצמצם תופעות בלתי רצויות

"לא תעמוד על דם רעך": קריאת הרבנים נגד השימוש בנפצים
פורים בבית שמש, ארכיון צילום: יעקב לדרמן/פלאש90

משטרת ישראל יוצאת השנה לראשונה ביוזמה חדשה, במסגרתה חתמו רבנים רבים, ובראשם הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו, על מכתב הקורא להימנע משימוש בנפצים לקראת חג הפורים. 

'גילוי הדעת' הופץ בראש ובראשונה ל-25 מפקדי תחנות הפועלים בעיקר בקרב הציבור הדתי חרדי, על מנת למנוע אסונות ומטרדים, ולסייע לגבאי בתי כנסת ורבני קהילות להילחם בתופעת השימוש הבלתי אחראי בנפצים ודומיהם.

ב'גילוי הדעת' נכתב בין השאר: "אנו רואים חובה קדושה לחזור ולהזהיר את הציבור לנהוג בכל כללי הזהירות על מנת ששמחת הפורים תהיה כהלכתה. הרב הראשי למשטרה קורא להזהיר גדולים על קטנים בכל הנוגע לסיכונים הנגרמים כתוצאה משימוש בכלי משחית כדוגמת נפצים למיניהם שיש בהם סכנה גדולה והם גורמים לבהלה חמורה בציבור".

הרב ברכיהו מצביע על הסיכון הרב שקיים באותם נפצים ומזכיר את האירוע שהתרחש לפני תקופה קצרה בחתונה בבני ברק, בה מספר חוגגים נפצעו ואף נזקקו לטיפול רפואי כתוצאה משימוש בהם. 'בגילוי הדעת' עליו חתומים הרבנים השונים שאליהם הצטרפו במכתבי תמיכה הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו שליט"א והראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א, ישנה בקשה לעודד פניה לגורמי החוק במידה והתברר שאינשי דלא מעלי מתעסקים בהפצת הנפצים לסוגיהם.

כמו כן, הרבנים בחתימת ידם מדגישים גם את הסכנה הכרוכה בשתייה מופרזת של אלכוהול ומוצריו ובפרט מזהירים מפני נהיגה לאותם ששתו. "ואנו מגלים דעתנו ברבים שהמתרשל ומעלים עין מדברים אלו הרי זה מסייע בידי עוברי עבירה ועובר על מצוות עשה חמורה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ו'לא תעמוד על דם רעך' שכל המצוות נדחו במקום פיקוח נפש".

בתוך כך, משטרת ישראל השלימה היערכותה לקראת חג פורים. היערכות המשטרה כוללת פריסת כוחות משטרה גדולים במספר מעגלי אבטחה מקו התפר עד פנים הערים, על מנת לספק מענה אבטחתי לציבור החוגגים. במשטרה מציינים כי במהלך ימי החג יסיירו אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים.

מערך התנועה של המשטרה יופעל באופן מוגבר לאורך ימי החג, הן בטיפול בהסדרי תנועה והזרמתה בצירים הראשיים והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות ועבירות תנועה המוגדרות כבריונות כביש.

ברחבי הערים החרדיות יפעלו שוטרים סמויים וגלויים בשיתוף הרשויות המקומיות במטרה לצמצם את תופעות בלתי רצויות. כמו כן תתבצע אכיפה ממוקדת כנגד עסקים טעוני רישוי בגין מכירת משקאות שלא על פי ההיתרים החוקיים.

במשטרה משבחים את הפעילות ההסברתית הרבה של כלי התקשורת החרדים במאבק המשותף כנגד תופעת צעצועים מסוכנים המהווים סכנה למשתמשים ומציינים כי במסגרת ההיערכות המקדימה לחג, הגביר אגף המבצעים של משטרת ישראל את האכיפה כנגד שיווק צעצועים מסוכנים באמצעות מדור הרישוי בחטיבת האבטחה ומערך החבלה בשת"פ משרד הכלכלה והמכס וזאת על מנת לצמצם את הסיכון לציבור, ובכלל זה היפגעות ילדים ובני נוער.

במשטרה קוראת להורים, לגלות ערנות בנושא הנפצים, ולתדרך את ילדיהם בדבר המסוכנות של שימוש בצעצועים מסוכנים. כמו כן ההורים מתבקשים לפעול על מנת לצמצם ואף למנוע לחלוטין את תופעת שתיית האלכוהול בקרב בני נוער שמשפיעה על גילויי אלימות והפרות סדר, ולביזוי עצמי.

בנוסף, משטרת ישראל קוראת לציבור לגלות ערנות ולא להסס לפנות למוקד החירום של משטרה שמספרו 100 בכל אירוע חריג או חפץ חשוד. לגבי כל מידע אחר ניתן להתקשר למוקד המידע של משטרת ישראל שמספרו 110.

פורים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד