י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מעיד על חוסר המוכנות

דיווח: רוסיה ביקשה מסין מנות קרב כדי להאכיל חיילים באוקראינה

על רקע הדיווחים שרוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי, כולל טילים, מל"טים וכלי רכב משוריינים, דיווח שהוכחש על ידי הרוסים והסינים, רשת CNN מדווחת, כי רוסיה ביקשה מסין גם סיוע בהזנת חייליה

דיווח: רוסיה ביקשה מסין מנות קרב כדי להאכיל חיילים באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בקשתה של רוסיה לתמיכה צבאית סינית כללה בקשה למזון שאינו מתכלה, המכונה בהקשר האמריקאי "ארוחות, מוכנות לאכילה", או "מנות קרב" בשפת העם. ה-CNN מציין כי הבקשה "מעלה שאלות לגבי המוכנות הבסיסית של הצבא הרוסי".

לארה"ב יש מידע המצביע על כך שסין הביעה "פתיחות מסוימת" לספק לרוסיה סיוע צבאי ופיננסי מתבקש כחלק ממלחמתה באוקראינה, אמר פקיד מערבי ודיפלומט אמריקאי ל-CNN, והיא מעבירה את מה שהיא יודעת לבעלות בריתה בנאט"ו. עדיין לא ברור אם סין מתכוונת לספק לרוסיה את הסיוע הזה, אומרים גורמים אמריקאים המכירים את הנושא ל-CNN. אבל במהלך פגישה אינטנסיבית של שבע שעות ברומא, עוזר בכיר לנשיא ג'ו ביידן הזהיר את מקבילו הסיני מפני "השלכות והשלכות פוטנציאליות" על סין אם תגיע תמיכה ברוסיה, כך אמר בכיר בממשל.

בין הסיוע שביקשה רוסיה היו ערכות מזון צבאיות ארוזות מראש, שאינן מתכלות, הידועות בארץ כ'מנות קרב'. הבקשה מדגישה את האתגרים הלוגיסטיים הבסיסיים שלטענת אנליסטים וגורמים צבאיים עצרו את ההתקדמות הרוסית באוקראינה - ומעלה שאלות לגבי המוכנות הבסיסית של הצבא הרוסי.

כזכור ביום ראשון רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי כדי לתמוך בפלישתה לאוקראינה, כך פרסם ה'פייננשל טיימס'. על פי גורמים אמריקאים, מה שמעורר חשש בבית הלבן הוא שסיוע של בייג'ין לרוסיה עלול לערער את המאמצים המערביים לעזור לכוחות האוקראינים להגן על ארצם.

גורמים אמריקנים אמרו ל'פייננשל טיימס' כי רוסיה ביקשה ציוד צבאי וסיוע נוסף מאז תחילת הפלישה. הגורמים סירבו למסור פרטים מדויקים לגבי מה שרוסיה ביקשה. אך אתמול מפורסם ברשת CNN, כי אחד הדברים שביקשה רוסיה, היה מנות קרב. לאחר שרוסיה הסתבכה בבוץ האוקראיני יותר ממה שחשבה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד