כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גיבוי מלא ללוחמים

תחת ירי ומטענים: המסתערבים מבצעים מעצרים ומשיבים אש • תיעוד

משמר הגבול פרסם את תיעוד המסתערבים במהלך הפעילויות שביצעו הבוקר במחנות הפליטים בלאטה וקלנדיה | מפקד מג"ב הגיע לדרום בעקבות התקרית ברהט בה נורה ונהרג תושב העיר: "מגבה באופן מלא את הלוחמים שפעלו במקצועיות"

תחת ירי ומטענים: המסתערבים מבצעים מעצרים ומשיבים אש • תיעוד
מסתערבים צילום: דו"צ

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הגיע מוקדם יותר היום לדרום לקבלת סקירה ממפקד מג"ב דרום בדבר האירוע ברהט ואמר למפקד המרחב כי נוכח הסכנה הוא "מגבה באופן מלא את הלוחמים שפעלו במקצועיות, נחישות וחתירה למגע תוך סיכון חייהם ומעורבים נוספים".

מפקד החיל שוחח עם מפקדי מג"ב איו"ש וירושלים מיד בתום הפעילות המבצעית הבוקר וקיבל מהם סקירה ושיבח את פעילות הלוחמים. כהן נתן גיבוי מלא ללוחמים והמפקדים בשטח: "בשלוש שעות הבוקר בפעילויות של יחידות המסתערבים של מג"ב באיו"ש, ירושלים ודרום בוצעו מעצרים בהכוונת שב"כ גורמי מודיעין ובשיתוף כוחות צה"ל".

"בשלושה מוקדים שונים הלוחמים פעלו תוך סיכון חייהם כאשר היו תחת אש והפרות סדר אלימות והגיבו בצורה מקצועית ונחושה, חתרו למגע ונטרלו את הסכנה שהייתה לחייהם. נמשיך לפעול מידי יום ובכל מקום בו נידרש בכדי לתת את ביטחון אישי לציבור בכל הגזרות בארץ", הוסיף מפקד מג"ב.

בתיעוד שפרסם משמר הגבול נראית פעילות המסתערבים במחנה הפליטים בלאטה, שהגיעו לביתו של מבוקש על פי הכוונת שב"כ ועצרו את אותו בעזרת כלב של יחידת עוקץ. בחיפוש בביתו של המבוקש נתפס מחוץ לחלון נשק מסוג M-16.

ביציאה של מסתערבי מג"ב מביתו של המבוקש התפתחו הפרות סדר אלימות שכללו השלכת מטענים וזריקת אבנים וחפצים שונים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי רוגר.

במהלך הפעילות הגיח לעבר מסתערבי מג"ב קטנוע ובו 2 מחבלים, אחד מהמחבלים ירד מהקטנוע וביצע ירי באמצעות אקדח לעבר כוחותינו שהגיבו מיד בירי ונטרלו את המחבל. המבוקש שנעצר הועבר לשירות הביטחון הכללי, לכוחותינו שלום.

במוקד נוסף בפעילות של מסתערבי מג"ב במחנה הפליטים קלנדיה נעצרו על פי הכוונת שב"כ שני מבוקשים בשני מוקדים שונים. בביתם של המבוקשים נתפס רובה, תחמושת וציוד צבאי. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות שכללו ירי זיקוקים והשלכת חפצים כבדים מגגות הבתים שסיכנו את חיי הלוחמים.

המסתערבים של מג"ב ירושלים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי, כתוצאה מהירי נהרג מחבל שסיכן את חיי כוחותינו. שני המבוקשים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

מסתערבים מבצע מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד