כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מלחמת ראש בראש

בש"ס יוצאים למאבק משפטי נגד מינויי כהנא: אמש תבוסה ראשונה

בש"ס, שבימים אלו מאבדים את שלל המינויים של אנשיהם במועצות הדתיות לטובת אנשי ונשות הצינות הדתית, יוצאים למאבק משפטי נגד המינויים. למרות שרוב העתירות ייפלו, בש"ס מסתפקים לעת עתה בניצחונות נקודתיים. אתמול ספגה ש"ס תבוסה משפטית ראשונה בסביון

בש"ס יוצאים למאבק משפטי נגד מינויי כהנא: אמש תבוסה ראשונה
אריה דרעי//מתן כהנא צילום: פלאש 90

בימים האחרונים מתנהל המאבק החריף ביותר עד כה בין תנועת ש"ס לבין השר לשירותי דת מתן כהנא, במסגרתו נפתח מאבק משפטי נגד מינויים בהם החזיקו לאורך השנים אנשי ש"ס וכעת עוברים לשליטת אנשי הציונות הדתית של השר לשירותי דת מתן כהנא.

בימים האחרונים הודיע השר כהנא על מינוי של כשלושים ראשי מועצות דתיות והרכבי מועצות דתיות, מינויים שהגיעו אחרי שהמועצות המקומיות לא הצליחו לגבש הרכב מועצה דתית ומינוי יו"ר, בין הייתר בגלל השינוי של חובת שילוב נשים במועצות, ואם בגלל מאבקים פנימיים ופוליטיים.

סערת המועצה הדתית: ש"ס נגד בלוך "הפרת הסכם"

אריה דרעי רומז לעבירות פליליות: "עלינו היו מקימים צוות חקירה"

בהקלטות שפרסמנו בתחילת השבוע, נשמע יו"ר ש"ס אריה דרעי מדריך את הנציגים המקומיים כיצד להילחם נגד המינויים של כהנא, תוך שהוא מאיים על ראשי הערים שיסרבו לסייע לש"ס כי הם מסתכנים בתפקידם כראשי עיר.

"לא להרים ידיים", אמר דרעי לנציגים בכנס הסגור באלעד, "צריך להיאבק, לקחת את ראש העיר להילחם יחד". יו"ר ש"ס שיגר איום: "שראשי העיר יבינו שזה המלחמה שלהם בעניין, הם נלחמים על המעמד שלהם כראש עיר, אם הוא רוצה את התמיכה שלנו, זו שעת המבחן".

דרעי פנה לנציגי ש"ס במטרה שילחצו על ראשי הערים: "אני רוצה את מבחן התוצאה, מכתבים שווים לכפרות - אני רוצה את מבחן התוצאה". דרעי נשמע אופטימי וסובר כי הבעיות המשפטיות יתקילו חלק מהמינויים: "יש בעיות משפטיות קשות מאוד ובסוף זה יתפוצץ, הם צריכים לראות מלחמה ולראות מאבק".

בימים האחרונים הוגשו 17 עתירות נגד הרכבי וראשי מועצות דתיות שמונו על ידי השר מתן כהנא. הערכה היא כי בימים הקרובים יוגשו עתירות נוספות, בין הייתר גם על המינוי שסוכם אתמול, מינויה של אתי מאיר ליו"ר המועצה הדתית בעיר בית שמש.

כך, הוגשו עתירות על מינויים בסביון, רחובות, בית דגן, רמלה, יבנה, קריית עקרון, כרמיאל, מגדל העמק, נוף גליל, אלפי מנשה, נהריה ושלומי וכן ערים נוספו עליהן יוגשו עתירות בקרוב.

אתמול סופגת ש"ס תבוסה ראשונה, כאשר בית המשפט המחוזי בירושלים דוחה את העתירה שהוגשה נגד הרכב המועצה הדתית בסביון, כשעל פי ההערכות מרבית אם לא כל העתירות ידחו, וייתכן וחלקם אף יגיעו לדיון בבית המשפט העליון.

מנגד, בש"ס יכולים בינתיים לחגוג על ניצחונות חלקיים בלבד, כאשר בית המשפט עוצר הליכים של השר כהנא באלפי מנשה, נצרת ומגדל העמק וביקש לברר את הטענות המשפטיות שהעלו העותרים קודם שיקבל החלטה בעניינים.

ש"ס אריה דרעי מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד