ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מאות אלפי שיתופים

העיתונאי החילוני: "הרב קנייבסקי מודל לחיקוי"

עיתונאי המעיד על עצמו כחילוני פרסם ברשתות החברתיות את מחשבותיו לאחר הסתלקותו של שר התורה וספד לו: "אין בו כלום מבחינה חומרית". הוא שיבח את הציבור החרדי: "העובדה שהרב קנייבסקי הוא המודל לחיקוי עבור החברה החרדית (ולא רק) הוא משהו שכדאי לחשוב עליו" | טקסט שזכה לחשיפה רחבה ביותר ברשת החברתית

העיתונאי החילוני: "הרב קנייבסקי מודל לחיקוי"
הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

העולם היהודי כולו אבל אחרי לכתו של הגר"ח הרב קנייבסקי, שר התורה וגדול הדור, ובפרט בציבור החרדי.

העיתונאי אסף ליברמן, מתאגיד השידור הציבורי, אשר מעיד על עצמו כאדם חילוני, פרסם את מחשבותיו לאחר הסתלקותו של הרב קנייבסקי, עליו אף ערך סרט שפורסם בתאגיד.

"אני חילוני. המילה "קדוש", על הטיותיה השונות, לא מדברת אליי" העיד בתחילה. "ועדיין, הרבה דברים בעניינו של הרב קנייבסקי מתבהרים כשנכנסים לביתו ברחוב רשב"ם בבני ברק. כמי ששמע הרבה סיפורים על רבנים שרלטנים, שחיים על חשבון ציבור המאמינים שלהם, ביתו של הרב קנייבסקי פשוט מהפנט".

"אין בו כלום. כלומר, אין בו כלום מבחינה חומרית. בחדר השינה הקטן יש שתי מיטות ישנות וארון. בחדר המרכזי, שולחן וספרים. יש גם מטבח קטנטן. וזהו"

הוא ממשיך וכותב, "כל חייו של הרב הסתכמו בשינה, לימוד תורה ומזון. ובכל הביקורים שלי שם, כעיתונאי ספקן, חיפשתי את הקאץ'. איפה הרב ובני ביתו מסתירים את הפאר. אבל זה העניין, אין פאר".

"כאמור, כחילוני שלא מתחבר לדיבורים על הקודש, הרבה יותר קל לי להשתמש במילה "נקי". הרב היה נקי לגמרי מבחינה רוחנית. אין טפל ואין מחשבות סרק ואין רכילות וזימה וזוטות".

"וכל ההמונים שחיכו בדלת וביקשו לקבל כמה דקות עם הרב, רצו גם הם לקבל משהו מהניקיון הזה. מבחינתם איש כל כך נקי יכול לנקות גם את רעשי הרקע של חייהם ולהשכיל לראות אצלם את מה שהם - האנשים הלא נקיים (שזה כולנו) - לא מסוגלים לראות" הוסיף ליברמן.

"אני לא יכול שלא להשתאות מדמותו של האיש ולא פחות מזה מההמונים שזה היה מושא ההערצה שלהם". הוא שאל את עוקביו: "תחשבו על זה, מי האיש שאתם הייתם מחכים שעות בתור עבור כמה דקות איתו?".

"עבור איזה אדם שאתם לא מכירים הייתם עוזבים הכל כדי להשתתף בהלווייתו? העובדה שהרב קנייבסקי הוא המודל לחיקוי עבור החברה החרדית (ולא רק) הוא משהו שכדאי לחשוב עליו."

עיתונאי כאן 11 הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד