ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
המלחמה באוקראינה

ראש העיר על מות ניצול השואה: "ממשיכים בעבודת היטלר"

ניצול שואה שעבר ארבעה מחנות ריכוז, נהרג באוקראינה בהתקפה רוסית, ראש העיר של לביב תקף את הרוסים. "הוא שרד ארבעה מחנות ריכוז, הפשיסטים החדשים ממשיכים בעבודתו של היטלר"

ראש העיר על מות ניצול השואה: "ממשיכים בעבודת היטלר"
בוריס רומצ'נקו צילום: קרן ההנצחה של מחנות הריכוז בוכנוולד

בוריס רומצ'נקו, אסיר בן 96 במחנות ריכוז נאציים נהרג בחרקוב, ההרוג שרד את מחנות ההשמדה בוכנוולד, פנמונדה, דורה-מיטלבאו וברגן-בלזן, אך נהרג מפגיעת טיל רוסי בדירתו במהלך תקיפה רוסית, לאחר מותו ראש העיר של לביב כתב בחשבון הטלגרם שלו: "הפשיסטים החדשים ממשיכים בעבודתו של היטלר".

לאחר מותו פוליטיקאים רבים באוקראינה ומחוצה לה, גינו את מותו של בוריס רומצ'נקו בן ה-96 ששרד את השואה, אך לא יכל לטילים של פוטין. אתרי חדשות רבים בעולם סיקרו את מותו, הכותרות התאפיינו בעיקר על ששרד את השואה, ונהרג על ידי פוטין שלא מפסיק לספר כי "באוקראינה יש הרבה נאצים". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה שוב ושוב את פלישתו לאוקראינה "דנאזיפיקציה", בטענה שקרית שאוקראינה מבצעת "רצח עם" נגד האוכלוסייה דוברת הרוסית שלה. המשטרה בעיר מסרה כי אחד הקורבנות זוהה כילד בן תשע.

קרן ההנצחה של מחנות הריכוז בוכנוולד ומיטלבאו-דורה, פרסמה כי בוריס רומצ'נקו בן ה-96 ששרד את מחנות הריכוז בוכנוולד וברגן בלזן, נהרג בחרקוב שבאוקראינה על ידי הרוסים. הוא שרד את מחנות הריכוז בוכנוולד, פנמונדה, דורה וברגן בלזן, אך הוא נהרג ביום שישי האחרון בגילו המופלג על אדמת מגוריו. נכדתו של רונצ'נקו אמרה לקרן, כי בניין הדירות בו התגורר נפגע מפגז רוסי.

בוריס רומצ'נקו נולד ב-20 בינואר 1926 בבונדארי ליד סומי וגורש לדורטמונד ב-1942, שם נאלץ לבצע עבודת כפייה במחתרת. הוא ניסה להימלט אך נתפס ונשלח למחנה הריכוז בוכנוולד בינואר 1943, משם הוא הועבר למספר מחנות ריכוז נוספות, באחד המחנות היה עליו לסייע בבניית מחנות ריכוז נוספות. הוא נלקח על ידי חיילים גרמנים כשהיה בן 16 וגורש לעיר הגרמנית דורטמונד ב-1942 כדי לעבוד כעובד כפייה, כחלק מטקטיקת ההפחדה הנאצית נגד האוכלוסייה האוקראינית באותה תקופה. למרות התנאים הנוראיים, הצליח רומצ'נקו לשרוד שלוש שנות שבי בידי הנאצים

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין היטלר ניצול שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד