ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הנשק הוחזר

אחיו של המחבל נעצרו, קרוב משפחתו: "הלם טוטאלי"

בפעילות של המשטרה ושב"כ ביישוב חורה שבנגב, נעצרו שני אחיו של המחבל אשר ביצע אתמול את הפיגוע בבאר שבע | קרוב משפחתו: "זה אירוע קשה, אנחנו בהלם טוטאלי"

אחיו של המחבל נעצרו, קרוב משפחתו: "הלם טוטאלי"
הירי במחבל צילום: מתוך הסרטון

המשטרה ושירות הבטחון הכללי עצרו הלילה את שני אחיו של מוחמד ראלב אחמד אבו אלקיעאן, המחבל שביצע אתמול (שלישי) את הפיגוע הרצחני בבאר שבע, בו נהרגו ארבעה אזרחים. האחים חשודים ב"אי מניעת מעשה טרור". לפי החשד, השניים, ראו את אחיהם יוצא מהבית עם סכין ולא דיווחו על כך. השניים יובאו היום בצהריים בפני בית השלום באשקלון במסגרת בקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

בתוך כך, המשטרה השיבה הבוקר את הנשקים לשני האזרחים שחיסלו את המחבל. לקיחת האקדחים עוררה אתמול סערה ציבורית, וכפי שדווח אמש, לאור הביקורת של השרים והציבור ברשתות החברתיות, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי הורה לפתוח במהלך הלילה את מעבדת הנשק של המשטרה בירושלים, לבדוק ללא עיכובים את הנשקים, ומיד לאחר מכן להשיב אותם לבעליהם.

נאפז אבו-אלקיעאן, בן משפחתו של המחבל, אמר הבוקר כי הוא "סומך על מערכת הביטחון ושירות הביטחון שיגלו  מה קרה". לדבריו, "אני לא מאמין שדבר כזה קורה (שהמשפחה ידעה על כוונתו לפני כן) - אם זה קרה זה חמור ביותר. המשטרה והשב"כ יידעו במוקדם או במאוחר מה קרה".

"היה דבר כזה, מערכת הביטחון שמה יד על זה", אמר קרוב המשפחה בנוגע להצטרפות בדואים מהיישוב לארגון דעא"ש, במהלך ראיון לרדיו 103. "אני לא מכיר דבר כזה מה-4 שנים האחרונות, אבל תמיד צריך להיות עירני".

"הבנתי מהאנשים שהיו בזירה שהיו בדואים שניסו לדרוס אותו, אני מכיר אישית בן אדם שניסה לדרוס ולנטרל אותו", הוסיף. "זה קרה במרכז ביג. מישהו נקלע לזירת האירוע וניסה לנטרל אותו ולדרוס אותו, הוא לא הצליח כי הוא (המחבל) נכנס בין הרכבים בריצה".

"אני משתתף בצער המשפחות שנרצחו בדם קר", אמר אלקיעאן, "זה אירוע קשה, אנחנו בהלם טוטאלי. כאן במשפחה, כאן ביישוב. זה לא מייצג את המשפחה, זה מייצג אך ורק אותו באופן אישי".

 

הפיגוע בבאר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד