כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"תחושת בלבול"

לא להכעיס את פוטין: הסירוב הישראלי לאוקראינה

אוקראינה רצתה לרכוש כבר משנת 2019 את התוכנה של חברת NSO, אך ישראל סירבה. כעת מפורסם הסירוב הישראלי, כשבכירים אוקראיניים טוענים כי הסיבה לכך היא כדי לא להכעיס את רוסיה: "אין סיבה מספיק טובה למנוע מאיתנו לרכוש את התוכנה"

לא להכעיס את פוטין: הסירוב הישראלי לאוקראינה
תוכנת הריגול NSO צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל סירבה לאפשר לאוקראינה כבר משנת 2019 לרכוש את תוכנת הריגול 'פגסוס' של חברת NSO הישראלית. כך על הפרסום של 'הגרדיאן' הבריטי.

הדיווח על הסירוב הישראלי מגיע בצל המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, כשהעיתון עצמו כותב כי הפעולה הישראלית עלולה לערער את היכולות ההתקפיות של אוקראינה כנגד רוסיה וסותרת למעשה את סדרי העדיפויות של בת הברית הגדולה שלה, ארצות הברית.

בכירים במודיעין האוקראיני אמרו כי החלטתה של ישראל הותירה את הגורמים האוקראינים ב"תחושת בלבול". בנוסף הם אמרו: "אין סיבה מספיק טובה למנוע מאיתנו לרכוש את התוכנה".

גורמים נוספים דיווחו כי החלטתה של ישראל משקפת "חוסר רצון להכעיס את רוסיה", שיש לה קשר מודיעיני הדוק עם ישראל.

משרד הביטחון הגיב ומסר: "החלטות מדיניות בנוגע לפיקוח על הייצוא, לוקחות בחשבון שיקולים ביטחוניים ואסטרטגיים הכוללים עמידה בהסדרים בינלאומיים. כעניין של מדיניות, מדינת ישראל מאשרת ייצוא של מוצרי סייבר אך רק לגופים ממשלתיים, לשימוש חוקי, ורק לצורך מניעה וחקירה של פשיעה וסיכול טרור, על פי הצהרות המשתמש".

מלחמת אוקראינה רוסיה NSO אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד